A korábbiaknál is nagyobb beruházások lesznek a Liszt Ferenc repülőtéren
A cég közleményében adta hírül, hogy az elmúlt három évben megépült egy új, 14 beszállítókapuval rendelkező utasmóló, amely 11 500 négyzetméteren, 2500 ülőhellyel várja az utasokat. Elkészült a légi áruszállítás új bázisa, a BUD Cargo City, így 2021-ben minden idők legnagyobb mennyiségű, 183 ezer tonnát is meghaladó áruforgalmát bonyolította a repülőtér. Harmadik óriásberuházásként új poggyászosztályozó csarnokkal bővült a meglévő infrastruktúra, csaknem három kilométer hosszúra bővítve ezzel a szalagrendszert. A terminálépületek megközelítése is biztonságosabb és gyorsabb lett az új kétsávos turbókörforgalommal.
A fejlesztések révén egyebek között 70 százalékkal nőtt a terminálokon elérhető mosdók száma, a meglévő mellékhelyiségeket pedig felújították. Új utasbiztonsági csatornák nyíltak, új mozgólépcsőket és felvonókat adtak át, bővült az önkiszolgáló poggyászfeladó automaták és az automata útlevélkezelő kapuk száma. Megújult a Prémium Parkoló és a parkolóktól a terminálig vezető gyalogút is.
Tavaly az utolsó negyedévben a budapesti repülőtér utasvisszajelzésekből adódó pontszámai a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen a legmagasabbak között voltak a régióban.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója kiemelte, hogy most a korábbiaknál is nagyobb beruházások következnek a repülőtéren.
Tavaly elkezdődtek az 1. Terminál újranyitásának előkészületi munkálatai, amely már az engedélyezési szakaszban van. Az új, 3. Terminál építéséhez is elindultak az előkészületek, a tervek készen vannak, a repülőteret folyamatosan készítik fel a jelentős építkezésre. Hozzátette: ha minden a terv szerint halad, akkor az 1. Terminál már 2024 nyarán köszöntheti az első utasait, míg a 3. Terminál várhatóan 2028-ra készül el.
(MTI)