Fontos dologra figyelmeztet az energiahivatal
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a közüzemi számlák folyamatos figyelemmel kísérését javasolja a fogyasztóknak, és azt tanácsolja, hogy a megszokottnál magasabb összegű számla esetén érdeklődjenek a szolgáltatónál arról, mi okozhatta az eltérést.
Az energiahivatal hétfői tájékoztatójában arra is felhívta a figyelmet, hogy a fogyasztóknak lehetőségük van választani a papíralapú és az elektronikus számlázás között.
Továbbá azt is meghatározhatják, hogy bediktálják-e az aktuális mérőállást az elszámolási idő alatt, vagy rábízzák a szolgáltatókra az egyes részszámlák összegének meghatározását.
A számlázási módok között van átjárás, a módosítási lehetőségeket a szolgáltatók üzletszabályzata rögzíti. Az elszámolási időszak általában egy év, ami nem naptári évet jelent, hanem az éves leolvasások közötti időszakot.
Minden éves leolvasás után elszámoló számla készül, ami összeveti az év során kiszámlázott díjakat a tényleges fogyasztással, és a szolgáltató a kettő különbségéről állít ki számlát.
A MEKH kiemelte: fontos, hogy a fogyasztók a szolgáltatói számlákat folyamatosan figyelemmel kísérjék, és ha nem kapják meg a számlát, mielőbb vegyék fel a kapcsolatot a szolgáltatóval.
Ha magasabb összegű számlát kaptak, mint amit megszoktak, járjanak utána, mi okozhatta az eltérést. Elsősorban a szolgáltatót érdemes megkeresni, amelynek 15 napos határideje van érdemben válaszolni a reklamációra.
Aki nem ért egyet a szolgáltató válaszával, lakossági fogyasztóként a területileg illetékes megyei vagy fővárosi kormányhivatalhoz fordulhat vizsgálati kérelemmel. A nem lakossági felhasználók számlapanaszait a MEKH vizsgálja – ismertette az MTI.