Újra támadnak az adathalászok, banki ügyintézőnek adják ki magukat
Az utóbbi időszakban megszaporodtak azok a banki ügyfeleket megcélzó adathalász-kísérletek, amelyekben a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni – tájékoztatta az MTI-t a Magyar Bankholding. Mint írják, az adathalászok banki ügyintézőknek álcázzák magukat, és főképp telefonon vagy hamis e-mailben keresik fel a számlatulajdonosokat a bank nevében.
Az is előfordul, hogy az ügyfeleket a bankszámla felfüggesztésével kapcsolatos figyelmeztetésre vagy hiányos adatokra hivatkozva kérik az adathalászok, hogy jelentkezzenek be internetes fiókjukba az általuk megadott linken.
A Magyar Bankholding közleményében leszögezi: e-mailes megkeresés esetén érdemes figyelni arra, hogy a bankok soha nem küldenek olyan levelet, amely az ügyfeleket azonnali bejelentkezésre ösztönzi, vagy sürgős intézkedést követelne.
Hozzáteszik: az adathalász üzenetek tartalma gyakran nehezen értelmezhető és hiányos, nyelvezete pedig magyartalan, míg a hamis levél tárgya a legtöbb esetben „Fizetési felszólítás” vagy „Fontos” címmel érkezik.
A Bankholding tagbankjai, tehát a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank is arra kéri ügyfeleit, hogy banki azonosítóikat, jelszavaikat és számlaadataikat soha, semmilyen körülmények között ne adják meg.