Adathalászokra figyelmeztet az Erste Bank
Webkeresős hirdetés segítségével tévesztik meg az ügyfeleket az új adathalász módszerrel próbálkozó csalók, és viszik el őket egy hamis banki oldalra, ahol később megszerzik az adataikat – figyelmeztette levélben ügyfeleit az Erste Bank.
Mint írják, azok az ügyfelek, akik nem közvetlenül a www.erstebank.hu címet írják be a böngészőbe, hanem a bank nevére vagy a netbankra keresnek rá, az első találatok között olyan hirdetéssel találkozhatnak, amely nem a pénzintézet weboldalára vagy netbanki oldalára irányít, hanem egy adathalász oldalra.
Ez kinézetében hasonlít a bank oldalára, de nem teljesen ugyanolyan. Hozzátették: ha a gyanútlan ügyfél rákattint erre a hirdetésre, akkor a belépési adatait már az adathalászoknak adja meg, és nem a banknak.
Az Erste Bank emiatt arra kéri ügyfeleit, hogy a böngészőbe mindig a bank címét írják be közvetlenül, az azonosító adatok, jelszavak és kódok megadása előtt és után pedig fokozott körültekintéssel járjanak el.
Az Erste Bank minden esetben kettős azonosítást alkalmaz a belépéskor, vagyis az ügyfelek értesítést – sms-t, push üzenetet – kapnak a tranzakciók jóváhagyásához. A legnagyobb problémát az okozza, ha az itt kapott egyedi kódot is megadják az adathalászoknak
– írják a közleményben, amelyben arra is kitérnek, hogy érdemes ellenőrizni, milyen műveletre ad jóváhagyást az ügyfél a másodlagos azonosításra kapott üzenetben. A csalók ugyanis az azonosító és a jelszó megszerzése után általában nem arra a műveletre kérnek engedélyt, amit az ügyfél szeretett volna eredetileg elvégezni.
Mindig érdemes tehát megnézni a banktól érkező, egyedi kódot tartalmazó üzenet tartalmát, hogy arra a műveletre adjunk engedélyt, amit valóban el szeretnénk végezni
– figyelmeztetnek. Az Erste Bank megtette a szükséges lépéseket az adathalászokkal szemben, a csaló oldalak eltávolítása érdekében.
A napokban a Magyar Bankholding is arra hívta fel a figyelmet, hogy a hozzájuk tartozó bankoknál megszaporodtak az adathalász-kísérletek.