Négy új völgyhíd épülhet az M76-os útnál
A pályázat két részre bontja az autóutat, amikre külön-külön lehet ajánlatot tenni. Az első rész a Fenékpuszta és Sármellék közötti szakasz, amely egy 11 kilométer hosszú és 2x2 forgalmi sávos autóút.
A Zalavögyi Komplex pihenőhely is a kivitelezés részét képezi, a hozzá tartozó létesítményeivel együtt. A sármelléki csomóponttól lehet majd megközelíteni az ottani repülőteret egy összekötő úton keresztül. A Keszthely-Fenékpuszta-Sármellék közötti kerékpárút az autóút mellett halad majd, 5 892 méter hosszan.
A második rész az M76-os Sármellék és a Zalaegerszeg Keleti csomópont közötti szakasza. Ez 23,6 kilométer hosszú 2x2 sávos gyorsforgalmi út, amely részben autóút, részben autópálya lesz.
A zalaegerszegi teszt pálya számára egy 10,8 kilométer hosszú autópályarészt is kialakítanak, a nagysebességű tesztek elvégzéséhez. Nemesrádón mérnökségi telep és autópálya rendőrség létesül. Ezen a szakaszon négy különszintű csomópont épül, ezek a következők: zalakarosi-, Pacsa-zalaapáti-, nemesrádói- és a zalaegerszegi keleti csomópont.
Az utóbbi az M76-os és a 76-os számú főút találkozásánál lesz. A szakaszon összesen 36 híd épül, ezek közül négy völgyhíd lesz, míg egy a Zala folyón ível át. Az építési idő 48 hónap, a finanszírozás hazai forrásból történik.
A Napi.hu cikke szerint ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben közút építési és/vagy hídépítési feladatok elvégzéséből legalább a következő nettó árbevétele származott: az első résznél 50 milliárd, a másodiknál pedig 90 milliárd forint. Az ajánlattételi határidő március 30.
Az új autóút Zalaegerszeggel köti majd össze az M7-es autópályát. A cikk megjegyzi, hogy a NIF Zrt. tavaly októberben visszavonta az M76-os autóút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakaszára kiírt közbeszerzését.