1,8 milliárdos nyereséget termelt a Budapesti Közművek
A cég közleményében felidézték: a Fővárosi Önkormányzat 2020 decemberében döntött arról, hogy összevonják a hat szolgáltatási tevékenységet (hulladékgazdálkodás, kertészet, kéményseprés, köztisztaság, távfűtés, temetkezés) ellátó öt fővárosi céget (BTI Nonprofit Zrt., FKF Nonprofit Zrt., FŐKERT Nonprofit Zrt., FŐKÉTÜSZ Nonprofit Kéményseprőipari Kft., FŐTÁV Nonprofit Zrt.). Ezek a cégek 2020-ban még összesítve 5,1 milliárdos veszteséget termeltek,
ehhez képest 2021-ben a Budapesti Közművek 1,8 milliárd forint pluszt könyvelhetett el, amelyet további fejlesztésekre fordíthatnak.
Közleményükben azt írják, hogy az összeolvadás „komoly megtakarításokat és szinergiákat” hozott magával, különösen az informatika, a létesítmény- és járműpark-üzemeltetés, a beszerzések, az eszköz- és humánerőforrás-gazdálkodás területén. „A Budapesti Közművek 2021. évi záró munkavállalói létszáma magasabb a jogelőd társaságok összesített korábbi létszámánál, miközben a vezetők száma közel 25 százalékkal, a díjazásban részesülő igazgatósági és felügyelőbizottsági tagok száma hatvan százalékkal csökkent” – írták.
Lépten-nyomon működési szinergiákba botlunk, ezt jól mutatja, hogy a jogelőd társaságok 2020. évi 5,1 Mrd Ft-os összesített veszteségével szemben a Budapesti Közművek első, 2021. évi beszámolója 1,8 Mrd Ft-os mérleg szerinti adózás utáni eredményt mutat. Sajnos az idei év rendkívüli finanszírozási nehézségei miatt a pozitív eredmény idén már nem valószínű
– fogalmazott Mártha Imre, a Budapesti Közművek vezérigazgatója.
Karácsony Gergely budapesti főpolgármester egy Facebook-bejegyzésben jelentős eredménynek nevezte a közművek gazdasági teljesítményét. Arról, hogy több munkavállaló, de kevesebb bizottsági tag van, azt írta: „Magyarul kevesebb a politikai kinevezett, de több ember dolgozik azon, hogy tisztábbak legyenek Budapest közterei, ráadásul továbbra is számtalan szakmában hiány van, ezért várjuk a leendő munkatársaink jelentkezését!”