Húsz liter lesz a tankolási limit egyes benzinkutakon
A tulajdonos azt is elmondta: folyamatosan vizsgálja annak a lehetőségét, hogy szüneteltesse egyes egységek működtetését. A lap arra is kíváncsi volt, a literenként 480 forintos hatósági árat mennyivel kellene emelni ahhoz, hogy a hálózat számára nullszaldóssá váljon az ársapkás benzin és dízel forgalmazása.
Mivel azonos a belföldi beszerzési és fogyasztói ár, az összes működési költség a töltőállomásokat üzemeltető Normbenz Magyarország Kft.-t terheli
– közölte a vállalat, amely hozzátette: ennek pontos kalkulációja azért problémás, mert a közműszolgáltatások ára folyamatosan emelkedik, ezért nem tudott érdemben nyilatkozni.
A VG arra sem kapott számszerű választ, hogy mekkora a Lukoil által a kiskereskedelemben eladott üzemanyagon belül az ársapkás és a piaci áras termékek aránya. A magyarázat szerint az adat üzleti titoknak minősül, ugyanis a vállalat által piaci áron eladott termékek nagy része flottakártyás szerződésekhez kötődik.
Az viszont kiderült, hogy a Lukoilnak (Normbenznek) nem hozott számottevő változást az ársapkás tankolás napokban bejelentett további korlátozása, mégpedig a vevőkörének az összetétele miatt. A Lukoil hálózatában ugyanis a benzines tranzakciók több mint 90 százaléka magánszemélyekhez köthető, írja a Világgazdaság.
Korábban az Index is megírta, hogy a Mol-kutakon drasztikus változás lépett életbe, a részletekről ebben a cikkben lehet bővebben olvasni.
(Borítókép: Faludi Imre / MTI)