- Gazdaság
- disneyland
- élménypark
- szabadidő
- szórakozás
- egyesült államok
- florida
- kalifornia
- disney world
Disneyland egyre csak drágul, mert kevés a látogató
További Gazdaság cikkek
- Ezekben a bankfiókban lehet igényelni hétfőtől az otthonfelújítási támogatást
- A családoké, a motorosoké és a fesztiválozóké lesz a Műegyetem rakpart
- Több mint 89 ezer új okosmérőt telepít az MVM
- Olyat lépett a kormány, amit sokan eddig csak remélni mertek
- A cégek többsége kávéra is többet költ, mint vállalati egészségügyre
A Wall Street Journal szerint a Disney az utóbbi időben érezhetően változtatott az üzletpolitikáján, már ami az élményparkjait illeti. Az új stratégia lényege röviden az, hogy
még a visszaeső látogatószám mellett is egyre nagyobb profitot szeretnének termelni.
A kaliforniai Disneylandben vagy a floridai Disney Worldben tett látogatások egyre csak drágulnak, az élményparkokban most már néhány olyan szolgáltatást is fizetőssé tettek, amely korábban ingyenes volt.
Többek közt ezek drágultak
A Wall Street Journal – a teljesség igénye nélkül – néhány kézzelfogható példával is szemléltette a drágulást:
- A Muppet Show-ból ismert Miss Piggy-s hátizsák tavaly még 80 dollár volt. Ma már 95 dollárba kerül.
- A Mickey egeres fejhallgató 29,99 dollár volt 2021-ben, azóta már 39,99 dollárt kérnek érte.
- A legdrágább elérhető napijegy 2018 óta 129 dollárról 159 dollárra drágult.
- Régen a FastPass nevű online rendszer ingyen megkönnyítette azt, hogy a látogatók mielőbb a látványosságokhoz jussanak azáltal, hogy az érkezés előtt tudtak helyet foglalni maguknak (és ezáltal megúszhatták a sorban állást). Ezzel szemben most csak a Genie+ nevű alkalmazással lehet megkerülni a sorokat – fejenként és naponta 15 dollárért cserébe.
- Floridában megszüntették a Disney-hotelekből a Disney Worldbe menő ingyenes buszjáratot, a Magical Expresst. A park előtti ingyenes parkolási lehetőségnek szintén vége, és az említett hotelekben is jelentősen drágultak a szobák.
- A Disney World éttermében pedig egy pizza margherita tavaly óta 15-ről 17 dollárra drágult.
A stratégia azonban egyelőre működik: a Disney élményparkjai a 2022-es második negyedévben 5,42 milliárd dollárnyi rekordbevételt termeltek, és ebből 1,65 milllárd dolláros tiszta hasznot tudtak leírni – mindkettő rekordnak számít a maga nemében. És mindezt akkor érték el, amikor a Disney többi érdekeltsége – pénzügyileg – még mindig nem tért magához a koronavírus-járvány után.
A Wall Street Journalnek a látogatók vegyesen számoltak be a tapasztalataikról. Volt, aki azt mondta, hogy a parkban szerzett élmények „aranyat érnek”, és ezért nem zavarja a drágulás. Egy másik, Disney Worldbe rendszeresen visszatérő látogató viszont azt mondta, hogy legutóbb egy 2 napos kiránduláson a családjával körülbelül 800 dollárt fizettek a belépőkért, 200 dollárt az ételért, a szuvenírek pedig 300 dollárba kerültek. Hozzáfűzte: „a csillagászati árak” miatt elveszik a park „varázsa”, és emiatt most már biztos, hogy nem fognak évente a Disney Worldbe járni, ahogy eddig tették.
A WSJ cikkében arról nem írnak, hogy a drágulás a párizsi Disneylandet is érinti-e. Az egyik látogató ugyanakkor megjegyezte: akik Európába utaznak, azok közül sokan inkább oda mennek, mert nekik az sokkal olcsóbb, mint a két amerikai élménypark.
(Borítókép: AaronP / Bauer-Griffin / GC Images / Getty Images Hungary)