Újabb magyar útépítési céget állít komoly kihívások elé a megváltozott gazdasági környezet
A Magyar Építők beszámolója szerint a két oldalról zajló alagútfejtésből még 200 méter van hátra a gyorsforgalmi úton, ami a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épül meg.
A cikk szerint idén június végén az alagút déli járatának lyukasztása is megtörtént, az északi járat fejtése azonban még továbbra is tart. A szerződés műszaki átadás-átvételének dátuma 2024. június 30.
A portál úgy tudja, több tényező is nehezíti a szerződés szerinti teljesítést. Azt is megjegyzik, hogy jelentős feladatok vannak még hátra a 2024 végére tervezett forgalomba helyezésig.
Az SDD konzorcium – amelyet a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkot – vezetősége azt is közölte, hogy az előre nem látható, kedvezőtlen geológiai folyamatok leküzdése és a szoros határidő betartása érdekében a megrendelővel, a mérnökkel és az üzemeltetővel közösen meghozott számos döntés, a párhuzamos járatfejtés megindítása, vészátjáró felbővítése, két oldalról történő fejtés elrendelése a (gépi és humán) fúrási kapacitások jelentős növelésével jelenleg, úgy tűnik, tartható a tervezett forgalomba helyezés.
A beruházás, ami folytonosságot jelentett volna
A Magyar Építők cikkéből kiderül, hogy a korábban meghozott, a gazdaság védelmének érdekében tett megszorító intézkedések hatására a NIF Zrt. felbontotta az M100-as gyorsforgalmi út megépítése miatt a konzorciummal aláírt szerződést.
A Dömper-csoportnak mindez folytonosságot jelentett volna az alagút- és gyorsforgalmi útépítés tekintetében.
(Borítókép: Az épülő M85-ös gyorsforgalmi út Győr közelében 2014. szeptember 25-én. Fotó: Krizsán Csaba / MTI)