A Google anyavállalata, az Alphabet piaci értékéből 100 milliárd dollárt veszített, miután a Reuters hírügynökség beszámolt a Bard chatbot hétfőn közzétett reklámfilmjének hibájáról. A videó működés közben mutatja a Bardot, azt ígérve, hogy segít egyszerűsíteni a bonyolult dolgokat, ám a robot ehelyett rossz választ adott − írta meg az MTI.
A reklámvideóban azt kérdezik a Bardtól, hogy az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) James Webb űrteleszkópjának milyen új felfedezéseiről lehet mesélni egy kilencéves gyereknek. A Bard erre egy sor választ ad, köztük azt is, mely szerint a James Webb használatával készítettek először képet egy Naprendszeren kívüli bolygóról. Ezzel szemben az első ilyen felvételt az Európai Déli Obszervatórium nagyon nagy teleszkópja (European Southern Observatory's Very Large Telescope, VLT) készítette 2004-ben − erősítette meg a NASA.
A Bard reklámfilmjét a Twitteren több mint 1,5 millióan látták.
A Google szóvivője szerint „ez kiemeli a szigorú tesztelési folyamat fontosságát, amelyet ezen a héten indítunk megbízható tesztelőprogramunkkal”. Hozzátette, hogy a külső visszajelzéseket összevetik a belső tesztelésükkel, hogy bizonyosak legyenek abban, „a Bard válaszai megütik a minőség, a biztonság és a valós megalapozottság mércéjét”.
A Google − helyi idő szerint − szerda délelőtti, élőben közvetített prezentációjában nem hangzottak el részletek arról, hogyan és mikor integrálja a cég a Bardot a keresőjébe.