Hétfőtől drágulnak a taxik
További Gazdaság cikkek
- Az influenszerek is rajta vannak az új hatóság radarján
- Nincs mese, hiába jó minőségű a magyar élelmiszer, olcsóbbá kell tenni
- Megszavazta a parlament, óriási változások lesznek az adózásban
- Bejelentést tett a kormány, nagyon fontos változások jönnek a SZÉP-kártyáknál
- Nagy Márton új szövetséget ajánl a gazdasági növekedéshez
Mint megírtuk, a Fővárosi Közgyűlés január 25-i döntése értelmében március 6-ától tíz százalékkal emelkednek a budapesti taxistarifák: az alapdíj ezerről 1100 forintra, a kilométerdíj 400-ról 440-re, a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nő.
A taxirendelet módosítását egyhangúlag, 18 igennel fogadta el a testület. A díjemelést azzal indokolták, hogy a taxisoknak érezhető költségemelkedéssel jár az üzemanyagok ársapkájának – 2022. december eleji – eltörlése. A testület felkérte Karácsony Gergelyt, felterjesztési jog keretében kezdeményezze a kormánynál az árak megállapításáról szóló törvény olyan módosítását, amely
Bécs mintájára megengedi, hogy a taxiszolgáltatás hatósági árát sávosan – a legalacsonyabb és legmagasabb ár meghatározásával – szabályozhassák a helyi önkormányzatok.
Mindezt azzal, hogy a javaslat elfogadása esetén a sáv középértékének tekintik a most megállapított hatósági árat.
A kormány azonban január végén rendeletben tiltotta meg a maximalizált hatósági ár bevezetését. Ettől viszont az egységes, 10 százalékos emelés még maradhatott, amelyet a taxisok és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) is üdvözölt. Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke a HGV360-nak azt mondta, vannak olyan esetek, amelyekben jót tett volna a magasabb alapdíjemelés.
Elmondása szerint sok esetben rövidebb utat tesz meg a taxi az utassal, mint ahonnan elindult érte. Az ilyen utazásoknak jót tett volna a magasabb alapdíjemelés, mert ezzel a rövidebb fuvarok kiszolgálására ösztönözte volna a szolgáltatót. A vártnál kisebb emelésről pedig úgy vélekedett, hogy mindenképpen szükség lesz a díjak további korrekciójára.
További emelésre a főváros akkor lát okot, ha az átlagkereset, az üzemanyagár és a maginfláció együttes növekedése meghaladja a 20 százalékot
– mondta ezzel szemben Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes.
Az OTSZ elnöke azt is elárulta, hogy minden áremelés után tapasztalható egy kisebb, 10-15 százalékos visszaesés, de egy-két hónap után visszaáll a forgalom.