Olcsó és hazai legyen – a magyart részesítik előnyben a magyarok
Idén tavasszal ismét elindítja „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányát a Magyar Termék Nonprofit Kft. Az akció egyik állomásaként a Naszálytej Zrt. új, a kampány üzenetét közvetítő csomagolással jelenik meg az Auchan Magyarország üzleteinek polcain. A kampány első, koronavírus-járvány ideje alatt futó hullámához mintegy száz cég csatlakozott.
Az újraindítás célja a hazai gyártók helyzetének javítása. A tavaly év végén 16 ezer ember megkérdezésével készített online kutatás ugyanis azt igazolta, hogy a vásárlók számára az árkérdés a korábbiaknál is nagyobb hangsúlyt kap.
Szinte minden fogyasztó (96 százalék) számára fontos, hogy a kereskedelmi láncok polcain minél több magyar termékből tudjanak választani, vagyis nem mondanak le a hazai árukról.
Ez abban is megmutatkozik, hogy a 2020-as eredményekkel összehasonlítva, az elmúlt év végére közel 30 százalékkal növekedett a védjegyhasználók tábora.
„Ma több mint 230 gyártó, több mint ötezer árucikke jogosult a Magyar Termék védjegyrendszer valamelyik emblémájának használatára. Ezek gazdasági jelentősége az elmúlt év végére hatalmasra duzzadt, hiszen éves összárbevételük tavaly decemberre már meghaladta a 2650 milliárd forintot, gyártóik pedig 50 455 ezer embert foglalkoztatnak. Összességében rekordévet zártunk, a kampányok számában és a védjegyhasználó cégek bővülését illetően is” – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A kampány egyik résztvevője az Auchan Magyarország, amely még 2014-ben kötött stratégiai megállapodást a Magyar Termékkel.