Már több mint egymillió utast szolgált ki márciusban a Budapest Airport
További Gazdaság cikkek
- Vészhelyzet van a szomszédban, tömegesen vándorolnak el az országból
- Hátunk helyett a szánkba vettük – a legjobb túrós batyukat kerestük
- Van megoldás, így tehetünk a halálozás csökkentéséért
- Matolcsy Györgyék jelezték: Koránt sincs vége a lakásárak emelkedésének
- Csúcsra járatja a lakosság az előtörlesztést – ennyi pénzük lett a magyaroknak?
A Budapest Airport 1 065 767 utast regisztrált idén márciusban, ami a 2019-es rekordév harmadik hónapjához képest mindössze 9 százalékkal kevesebb, míg a tavalyi adathoz képest 33,8 százalékos növekedés – írja az Airportal.
A lap beszámolója szerint az első negyedévben összesen 2 millió 898 ezer utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami 46,4 százalékkal haladja meg a tavalyi azonos időszak forgalmát, míg a járvány előttitől csak 8 százalékkal marad el.
A budapesti légikikötő légiáru-forgalma márciusban 16 855 tonna volt, ami 2931 tonnával, 14,8 százalékkal kevesebb, mint tavaly márciusban.
Az első negyedévben a repülőtéren kezelt áru mennyisége 44 380 tonnát tett ki, amely 6731 tonnával, 13,2 százalékkal marad el a tavalyi év azonos időszakától. Az elmúlt tizenkét havi árumennyiség 187 269 tonna volt – tették hozzá.
Mint megírtuk, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren 12 205 070 utas fordult meg tavaly, az utasforgalom így az év végére elérte a 2019-es rekordév 75 százalékát. A 2022-es évben a legforgalmasabb hónap az augusztus volt, 1 299 814 utassal.
A magyar fővárosból tavaly 140 célállomásra lehetett repülni, ami gyakorlatilag megegyezik a 2019-es adatokkal. Az éves forgalom 216 százalékkal haladta meg a 2020-ast, azaz a pandémia első évét, és 164 százalékkal a 2021-es év második felét.
A Budapest Airport közleményében kiemelte, hogy a légiáru mennyisége minden eddigi rekordot megdöntve, év végére elérte a 194 ezer tonnát, az előző évhez képest ez 5,8 százalékos, 2019-hez viszonyítva pedig 44 százalékos növekedés.
Ez azért is figyelemre méltó, mert a globális gazdasági lassulás a légiáru-szállításban is visszaesést okozott, a Budapest Airport légiáru-elosztó központ szerepe viszont a kelet-közép-európai régióban tovább erősödött.
Ráadásul a rekord árumennyiséget kevesebb repüléssel sikerült elérni, 2021-hez képest 11,5 százalékkal csökkent a kargójáratok száma.