Áremelés helyett újabb és újabb akciókat próbálnak ki a boltok és a kereskedelmi szereplők
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
Az egyik kínai vegyesbolt tulajdonosa a Napi.hu kérdésére határozottan azt felelte, hogy egészen biztosan nem emelnek az áraikon, „mert így is csökkent a vásárlások száma húsvét óta, nem fogunk a saját zsebünk ellen dolgozni”.
Jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint
– mondta egy élelmiszerüzlet vezetője, hozzátéve, hogy az akciókkal lehet legjobban bevonzani a vásárlókat.
Az egyik pékhálózat arról beszélt a lapnak, hogy a téli hónapok magas rezsiköltségei miatt muszáj volt árat emelniük, most azonban nem fognak.
A CBA is megszólalt
A CBA üzletlánc kommunikációs igazgatója, Fodor Attila teljesen megalapozatlannak tartja, hogy áremelési hullám jönne a kiskereskedelemben. Mivel a piacon mindenhol csökkennek az eladások, az üzletek sokkal inkább további kedvezményekkel próbálják magukhoz vonzani a vásárlókat.
Hónapok óta folyamatosak a tartós árcsökkentések, aminek köszönhetően több árucikk is már 20-30 százalékkal olcsóbban kapható, ezt a vásárlók is érzik a pénztárcájukon
– hangsúlyozta a kommunikációs igazgató a lapnak.
A Lidl is hisz a legjobb árakban
Ugyanezen a véleményen van a Lidl Magyarország, akik elmondásuk szerint „nagy hangsúlyt fektetnek a magyar családok támogatására, és folyamatosan azon dolgoznak, hogy a vásárlók számára a lehető legjobb árakat tudják biztosítani”.
A vállalat bízik abban, hogy a beszállítói árak tovább csökkenek, így még nagyobb mértékben tudják segíteni a családokat – tették hozzá.
A Tesco szerint exkluzív kedvezmények kellenek
A Tesco sajtóosztálya arról beszélt a Napi.hu-nak, hogy a háztartási kiadások féken tartásához „tartósan alacsony árakra és exkluzív kedvezményekre” van szüksége a magyar vásárlóknak.
Éppen ezért külön odafigyelnek arra, hogy segítsék az élelmiszerre fordítható költségkeret tudatos beosztását olyan szolgáltatásokkal, mint az alapvető termékeket érintő árgarancia, a törzsvásárlóknak szóló kedvezmények, illetve a vásárlás végösszegét csökkentő kuponok.
Szinte kötelezők az akciók a túléléshez
Minimalizálódott a bejelentett, új áremelési szándék a kiskereskedők felé – összegezte a legfrissebb tapasztalatokat a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Neubauer Katalin a Napi.hu-nak.
Úgy véli, az üzletek most folyamatosan az árak csökkentésének lehetőségein gondolkoznak. Emögött többek között a javuló forintárfolyam, a mérséklődő energiaárak, a változó gazdasági környezeti hatások állnak.
Az árak a jelen körülmények között már csak amiatt sem tudnak emelkedni, mert hónapok óta zuhan a mennyiségük. Ebben a helyzetben öngyilkosságot követ el az a kiskereskedő, aki áremeléssel akarja visszacsábítani a vásárlókat
– fogalmazott szintén a lapnak adott nyilatkozatában Bubenkó Csaba, az Egyenlő.hu elnöke.
Infláció és üzletbezárások
A statisztikák hónapok óta azt mutatják, hogy az infláció miatt több pénzt hagyunk a pénztáraknál, és kevesebb terméket viszünk haza – magyarázta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Hozzátette, hogy az infláció érzékelhető csökkenésére számítanak a következő hónapokban.
Mint írtuk, a kormány a napokban bejelentette, hogy július 1-jétől egységes, online ár-összehasonlító felület indul, ahol a vásárlók, a kereskedők és a gyártók is valós időben követhetik az árak alakulását.