Neves hazai és kisebb családi pincészetek borai széles választékban a Lidlben
További Gazdaság cikkek
- Mind elbuktuk, pedig százmilliókat ért volna ez a hat szám
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
Korábban már írtunk a Lidl élelmiszerár-politikájáról, most itt az ideje, hogy nagyító alá vegyük a „borpolitikájukat” is.
Hazai termelők támogatása
A Lidl Magyarország kiemelten támogatja a hazai bortermelőket és pincészeteket, ennek okán 2014-ben elindították a „Lidl a magyar beszállítókért!” program keretein belül a Lidl Wine Expo Hungaryt, hogy elősegítsék a magyar borok hazai és határon túli népszerűségét, ezzel elérve, hogy több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira.
2022-ben a vállalat 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez.
Az áruházlánc stabil partnerként áll a magyar borászatok és pincészetek mellett, és hozzájárul a teljes borágazat és a hazai gazdaság fejlődéséhez. Ennek köszönhetően tavaly a Lidl Magyarország közel 8 milliárd forint értékben vásárolt magyar borokat a hazai pincészetektől, ami öt év alatt több mint 80 százalékos növekedést jelent a belföldi értékesítés során. Több mint 15 millió palack bort értékesített a külpiacokon az elmúlt évben, és már 16 európai országban több mint 200-féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók.
Számos díjban részesültek a Lidl borai
A Lidl borai sok elismerést kaptak az elmúlt években, de idén is már számos rangos díjjal büszkélkedhet a vállalat. A 2023-as Vinagora Nemzetközi Borversenyen az áruházlánc saját márkás Tolnai Chardonnay bora, a saját házasítású Dereszla Oak Selection Furmint száraz fehérbor, valamint a Dereszla Brut pezsgő aranyérmet nyertek, míg a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszú bora a legmagasabb, Champion díjat érdemelte ki. A Lidl saját márkás borai a 2023-as Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyen is kitűnően szerepeltek: a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszú és Feind Magaspart borai pedig a 2023-as versenyen kaptak aranyérmet.
Összetett folyamat a borok kiválasztása
A Lidl szakemberei több ezer borból választják ki a polcokra kerülő tételeket, hogy biztosítsák a kiváló minőséget és ár-érték arányt. A kiválasztás folyamata alapos, és három kóstolási fázison megy keresztül.
A vállalat elkötelezett a minőségi borfogyasztás támogatása és a magyar borkultúra támogatása mellett.
A Lidl Magyarország kiemelten fontosnak tartja a magyar beszállítóktól származó kínálat folyamatos bővítését. Az állandó és akciós jelleggel megtalálható szortimentben immár az összes hazai borrégió italaiból válogathatnak a vásárlók, valamint saját házasítású borokat is kínálnak neves pincészetek közreműködésével.
A Lidl borkínálatát meghatározott szakmai szempontok alapján állítják össze, ennek köszönhetően kiváló ár-érték arányú magyar borokat kínálnak itthon és külföldön egyaránt. A külföldi Lidl áruházakban a legkedveltebb fehérborok a Furmint, a Királyleányka és a Szürkebarát, melyekből az elmúlt öt évben 44,7 millió palack fogyott.
Összességében elmondható, ha minőségi, egyedi és ízletes borokat keresünk, amelyek megfizethető áron vásárolhatóak meg, akkor a Lidl áruházlánc borkínálata a tökéletes választás számunkra. Mindezt bizonyítja a számos díj és elismerés, amelyet a cégcsoport az elmúlt években bezsebelt.
A cikk az Index és a Lidl Magyarország tartalmi együttműködésének keretében valósult meg.
(Borítókép: Justin Sullivan / Getty Images)