Olyan, mint az SMS, csak sokkal többet tud: bemutatkozik az RBM

2023.06.14. 21:49
A Google egy erős ráncfelvarrással létrehozta az SMS új szintjét, az RBM-et. Az újraélesztésre azért volt szükség, mert a hagyományos SMS már nem érte el a fogyasztók ingerküszöbét. Megnéztük, miben más az újfajta üzenetküldés.

A Rich Business Messaging (RBM) olyan üzenetküldő szolgáltatás, amely interaktívabb és figyelemfelkeltőbb üzenetek küldését teszi lehetővé, egyelőre még csak az Android operációs rendszert használó felhasználóknak.

Az új rendszerben eszközben a hírlevél, az sms és a chat tudása összpontosul.

Egyre több vállalat az SMS-küldést is beépítette az ügyfelei elérésébe, mert napjainkig ez a legstabilabb eszköz a rövid üzenetek küldéséhez. Ugyanakkor sem a klasszikus SMS, sem az MMS nem tud olyan interaktívan, színesen és személyre szabottan működni, mint egy hírlevél vagy a chat alkalmazások nyújtotta lehetőségek. Ennek ellenére a felhasználók és a marketingszakma sem engedi el az SMS-t mint marketingeszközt. 

A marketingesek új fegyvere

Az emberek túltelítődtek, alig van olyan eszköz, amelyen nem kapnak szinte óránként reklámokat, ezért nehéz már áthatolni az úgynevezett reklámvakságon. Az üzenetküldés következő lépcsőfoka azt ígéri, hogy az eddig használt rendszerekhez képest ötszörös megnyitási arányra képes.

Marketinghatékonysági szempontból az RBM lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabottabb és célozottabb üzeneteket küldjenek az ügyfeleknek. Az RBM megnyitási aránya 85-95 százalék, amely szektortól függően akár ötszörös növekményt jelenthet az e-mailes csatornához képest. RBM-mel olyan ügyfelek is elérhetők, akik az e-maileket nem vagy csak ritkán nyitják meg. Az RBM hatékonyan egészíti ki a meglevő kommunikációs csatornákat, ötvözi azok előnyeit 

– magyarázta Fekete Csaba Csongor, a HolistiCRM ügyvezetője. Hozzátette, hogy képek, gifek, videók, sőt akár carousel formájában komplett termékpaletta is megjeleníthető az üzenetekben, teljesen a fogyasztó igényeihez, érdeklődési köréhez igazítva. 

Magyarországon a ROKSH és a HolistiCRM együttműködő partnerként vezette be az RBM szolgáltatást. A ROKSH az e-commerce képviselőjeként partnerei offline termékpalettáját „digitalizálva” kvázi online piactérré alakítja az offline üzleteket – ismertette a cég ügyvezetője. Folyamatosan növekvő partneri hálózatának kínálatát immár több mint 100 ezer vásárló éri el, és ez a szám elmondásuk szerint dinamikusan fejlődik.

Hiba lenne azt gondolni, hogy megkezdődött az SMS hanyatlása. A szakma többsége ma is arra fogad, hogy ez nem fog megtörténni, helyette érkezik egy forradalmi változás, ami teljesen átalakítja – fogalmazott Fekete Csaba Csongor, aki szerint az RBM-mel ez a folyamat elkezdődött.