Hatalmas átalakuláson megy keresztül a magyarok kedvenc pénzügyi alkalmazása
További Gazdaság cikkek
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
- Rohamléptekben ürülnek a gáztárolók, ebből még baj lehet
„Jelentős fejlesztéseket végeztünk az utóbbi időben, több évtizede kiemelt stratégiai szempont, hogy a digitális világban is hatékony és vezető banki szolgáltatók legyünk” – mondta Csányi Péter az OTP Mobil tizedik évfordulóját ünneplő sajtóeseményen.
Az OTP Bank vezérigazgató-helyettese emlékeztetett, hogy ők vezették be az első mobilbankot, elterjesztették az érintésmentes bankkártyás fizetést. Küldetésének nevezte, hogy a digitálisan fejlett szolgáltatásokkal az ügyfeleik napi bankolását súrlódásmentessé és egyszerűvé tegyék. A pandémia felgyorsította az innovációs folyamatokat, de a járványhelyzet mérséklődése óta sem veszített lendületéből a jelenség – világított rá Csányi Péter.
A digitális megoldások népszerűsödnek
Csányi Péter ismertette az OTP Bank öngondoskodási indexének eredményét, mely szerint az ügyfelek 42 százaléka bankkártyás vagy mobilos fizetéssel intézi a napi vásárlásait.
A tavalyi év utolsó 3 hónapjában a mobilos fizetések összértéke 12 százalékkal, évesen 41 százalékkal növekedett
– ismertette Csányi Péter. Hozzátette, hogy az elmúlt három évben 40 százalékkal nőtt a mobilbanki funkciókat használó ügyfeleik köre, amely szám így meghaladja a 2 milliót. Megjegyezte, hogy a mobilbank az elsődleges digitális csatornává vált az ügyfeleik körében.
Az OTP Bank vezérigazgató-helyettese büszke arra, hogy a fizetési megoldások terén ők vezették be először, hogy fizetési szolgáltatásuk elérhető legyen az Apple Payjel, illetve a Mastercard mellett Visa kártyával is.
Megújítottuk a mobilbankot, a kiadásfigyelő funkciót is lefejlesztettük, amely a pénzügyi tudatosságot is elősegíti
– sorolta Csányi Péter. Ismertette, hogy a digitális fejlődések mellett a fióki eszközöket is fejlesztette az OTP, például bevezették az érintésmentes banki aláírást. Az okmányok automatikus beolvasását is lehetővé tették, ezzel rövidítve az ügyfél-azonosítás folyamatát.
A felhőbe repítik az OTP-t
A bank vezérigazgató-helyettese a legjelentősebb előrelépésnek az úgynevezett beyond banking szolgáltatásokat nevezte. A felhőalapú platform a vállalkozók számára integrálja a bankolást a számlázással és könyveléssel, gyorsabbá teszi a netbank működését mindenki számára.
Az elmúlt 2-3 évben ráfordultak más ágazatokra is, például az egészségügyben segítenek időpontot foglalni a foglaljorvost.hu portálon keresztül, illetve az ingatlanpiacon is jelen vannak az otpotthon.hu weboldallal.
A Startup Booster Programmal a vállalkozások fejlesztését szökkentik szárba. Ezt a bankon belül dedikált innovációs programmal valósítják meg, amely az OTP LAB névre hallgat.
Magyarországon a kormánnyal és egyetemekkel együtt egy magyar, GPT-szintű mesterséges intelligenciát fejlesztenek.
Csányi Péter rámutatott, hogy a Global Finance szakmai díját minden évben elnyerik, 2012 óta Magyarország legjobb bankjaként tartják számon az OTP-t. Ezenfelül az elmúlt 5 évben négyszer hozták el a leginnovatívabb bankoknak járó díjat.
A digitális megoldásokban hisznek
2013-as alakítása óta jelentős szerepe van a bankcsoport fejlődésében az OTP Mobilnak, amely startupból felnőtt vállalattá nőtte ki magát – ismertette Benyó Péter, az OTP Mobil Kft. ügyvezetője.
Egy olyan vállalatról van szó, amely kis agilis szervezetként gyorsan tud reagálni a trendekre és az ügyféligényekre, legyen az parkolás, autópálya, mobilfizetés, BKK-jegy-vásárlás, és a lista még folytatódik.
A Simple megoldások ma már több mint 2 és fél millió felhasználót szolgálnak ki.
Három pilléren alapul a szolgáltatás:
- A 2014-ben alakult Simple by OTP, amely minden évben a működése során két számjegyű növekedést ért el a felhasználók számában és a fizetési volumenben.
- A 2016-ban induló SimplePay.
- A 2020-ban startoló, a mikro-, kis- és középvállalkozásokra specializált Simple Business.
Ezeket az alkalmazásokat egymillióan használják naponta. Elértek egy olyan felhasználószámot, amelyet történelmi sikernek tart az OTP.
A koronavírusnak őrületes hatása volt a SimplePayre, átterelődött minden a digitális formátumba. Az elmúlt két évben évente közel félmillióval növekszik a regisztrációs számunk. Ez egy folyamatosan bővülő aktív bázis. Júniusig 240 ezer regisztráció történt az idén, így ebben az évben is meglehet a félmillió regisztráció
– ismertette Benyó Péter. Megjegyezte, hogy a legnagyobb kihívást a szabályozói környezet jelenti, amely sokszor menet közben is változhat.
Az ügyvezető elmondta, hogy az elmúlt két év gyors növekedése okozott kellemetlen pillanatokat, például előfordulhatott, hogy a metróban a legkritikusabb pillanatban nem működött az alkalmazás. Meglátása szerint ez a jövőben kevésbé fordul elő, mivel a felhőbe kerülhet az alkalmazás, ezzel pedig ledobja fizikai láncait a rendszer. Az év végével fut ki a régi verzió, és fokozatosan állnak át a legújabb Simple szolgáltatásra. Az együttműködésüket a Supershoppal kibővítik.
Kikerült a napokban az a verzió is, amellyel a Supershop-pontok beválthatók. Szeretnénk kiterjeszteni a pontbeváltás lehetőségét, amellyel – úgymond – talált pénzhez juthatnak az ügyfelek
– fogalmazott Benyó Péter. Hozzátette, hogy további partnerekkel szélesítik majd a Simple szolgáltatásait. Ezzel szerinte hozzájárulnak ahhoz a jegybanki célkitűzéshez, hogy a készpénzhasználat mértéke jelentősen csökkenjen 2030-ra.
(Borítókép: Ruzsovics Dorina / Index)