Öldöklő árverseny a boltokban: egy nap alatt hatalmasat zuhant a tojás ára
További Gazdaság cikkek
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
- 320 ezer bankkártyát hív vissza az OTP Bank külföldön
- Történelmi mélypontra került a forint, Orbán Viktor rámutatott a forintgyengülés felelőseire
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
Mint ismert, a kormány különböző intézkedésekkel célozta meg az infláció letörését, először árstopokkal, majd kötelező akciózással, és újabban az online árfigyelő rendszerrel, melynek hatása a júniusi inflációs adatokban még nem érhető tetten, hiszen július elsejével élesítették. A szakértők szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett árfigyelő rendszer jelentősen hozzájárul az árak csökkentéséhez és az infláció letöréséhez.
A július elsejei indulás óta a rendszer több mint 2 százalékponttal járult hozzá az élelmiszer-infláció csökkentéséhez. Az árfigyelő rendszerben figyelt 62 termékkategóriából 53 termékkategóriában mérséklődtek a termékek átlagárai
– jelezte az Index megkeresésére a GVH. Látható, hogy a rendszerbe napi szinten adatokat szolgáltató kiskereskedelmi láncok között öldöklő árverseny alakult ki, aminek legfrissebb példája a tojás árának jelentős zuhanása – tették hozzá.
Az Árfigyelő adatai szerint tegnap még a 10 darabos kiszerelésben legalacsonyabb áron kapható tojás darabára 63 forint volt, ez mára 45 forintra mérséklődött.
Ezzel egyetlen nap alatt közel 30 százalékkal zuhant a tojás ára. A versenyhivatal szerint mindez azt bizonyítja, hogy az árfigyelő rendszer augusztus 1-je után is „megvédi a magyar családokat az áremelkedésektől, illetve hozzájárul az árak folyamatos csökkentéséhez, ezáltal pedig az infláció letöréséhez”.
Lapunk érdeklődésére a versenyhivatal közölte, hogy az arfigyelo.gvh.hu címen elérhető árfigyelő rendszert továbbra is sokan használják. A legfrissebb adatok szerint az egyedi látogatók száma már meghaladja a 750 ezret, akik mintegy 52 millió letöltést, interakciót hajtottak végre az oldalon.
(Borítókép: Oláh Tibor / MTI)