Turistacunami özönlik a budapesti atlétikai világbajnokságra
További Gazdaság cikkek
- Czomba Sándor: Mintegy 200 milliárd forint áll rendelkezésre az ifjúsági garanciaprogramban
- Üvöltő fájdalom euróban rendelni bármit is, olyat lépett a forint
- Megállapodást írt alá a Mol, új cég született
- Nagy Márton az Indexnek: Matolcsy György el akart lehetetleníteni, de Orbán Viktor hitt bennem
- Kiderült, mit vár a Fidesz a magyar gazdaságtól 2025-ben
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján több mint 70 százalékban külföldiek foglaltak szállást augusztus 19. és 27. között.
A legtöbben ismét onnan érkeznek, ahonnan máskor is sokan jönnek, főképp Németországból, Izraelből és az Egyesült Királyságból, de Olaszországból, Spanyolországból szintén jelentős az érdeklődés, továbbá Argentínából, Ausztráliából, az Egyesült Államokból, Indiából, Kanadából és Kínából ugyancsak várhatók vendégek nagyobb számban
– jelezte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az MTI-hez eljuttatott közleményében. Mind a külföldi, mind a belföldi vendégek többségében 4 és 5 csillagos szállodákba foglaltak szállást – tették hozzá.
A sportversenyekre érkező turisták többet költenek
A közlemény szerint a sportturizmus az egyik legdinamikusabban növekvő idegenforgalmi ágazat. A sportversenyek látogatói általában több időt töltenek Magyarországon, mint a szabadidős turisták, többet költenek és gyakrabban vesznek igénybe magasabb színvonalú szolgáltatásokat.
A versenyzők és a szurkolók beszámolói jó hírét viszik majd Magyarországnak, a közvetítések pedig csaknem 1 milliárd embert érnek el
– hangsúlyozta az MTÜ vezérigazgatója. Ezek hatását Horváth Péter felbecsülhetetlennek tekinti az idegenforgalom szempontjából.
A Budapest 2023 Nzrt. vezérigazgatója történelmi jelentőségűnek nevezte az atlétikai világbajnokságot, mivel annak jelentősége túlmutat azon a 9 napon, amíg a versenyek tartanak.
Az esemény hosszú évekre, akár évtizedekre szólóan kedvező benyomást alakíthat ki Magyarországról
– véli Németh Balázs. A közleményben megállapították, hogy a nemzetközi imázsépítésben mindig jelentős szerepet játszanak nagy nézettségű, nemzetközi sportversenyek, mint például a Formula–1 Magyar Nagydíj vagy korábban a FINA vizes világbajnokság.