- Gazdaság
- oeconomus gazdaságkutató alapítvány
- pásztor szabolcs
- kutatás
- elemzés
- kiskereskedelem
- élelmiszerlánc
- infláció
- drágulás
- csökkenés
- kereslet
A szakértő szerint még inkább érzékenyek az árakra a magyarok
Az Oeconomus Alapítvány szakértője szerint, a Covid–19 vírus lecsengése után, a vállalatok fő célja az volt, hogy hamar és minél látványosabban termeljék ki a beesett profitot. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a korábbinál jóval nagyobb profitot akartak a kiskereskedelmi cégek – írja az Infostart.
Árérzékenyek a magyarok
A kiugróan magas inflációt bőszen támogatják a szintén rekordmagas élelmiszerárak. Ennek köszönhetően a kereslet is csökkent rájuk, a szakértő úgy fogalmazott, a magyarok historikusan árérzékenyek, ez az utóbbi időben csak fokozódott.
Pásztor Szabolcs meglátása szerint a boltoknak már nem maradt mozgásterük tovább emelni termékeik árait, ugyanis erre csak addig van lehetőségük, amíg megvan a vásárlóerő is.
A kiskereskedelmi forgalom egészen 2020-ig „látványosan növekedett”, majd az inflációs robbanásnak köszönhetően indult tragikus romlásnak.
A forgalom növekedett, viszont a volumen, vagyis az értékesített termékmennyiség 2022. június óta korrigál, sok esetben látványosan csökken
– mutatott rá Pásztor Szabolcs.
Hozzátette, az élelmiszer-forgalomban könnyen tapintható koncentrációra figyelhetünk fel, ugyanis látványos, hogy melyik élelmiszerlánc bonyolítja le a forgalom „döntő részét”.