- Gazdaság
- autós szakmák
- autószerelők
- autódiagnosztika
- mobilitási platform
- autós nagykoalíció
- járműipar
- elektromos autó
Koszos, olajos szakmaként skatulyázzák be, ám jóval több annál
További Gazdaság cikkek
- Gazdagabbak szerettek volna lenni a magyarok, ehelyett csúnyán befürödtek
- Itt a kormány válasza, ennyi pénzt kap minden megszülető gyermek
- A vártnál alacsonyabb bevételt termelt a Temu anyavállalata
- Olyat mondott a pimasz palack forgalmazója, amire a MOHU sem számított
- Ilyet még nem láttunk: Magyarország legnagyobb energiatárolója épül
Az autós szakmákat sokszor beskatulyázzák a koszos, olajos munkák közé, ám a mai, modern autók esetében ez nem feltétlenül igaz. Ha valaki jobban szeretne a gépjárművek elektromos rendszerein dolgozni, akkor közel maradhat a szeretett négykerekűekhez anélkül, hogy a mechanikus részekkel közvetlen kapcsolatba lépne. A járművillamosság is több irányt vehet, hiszen a járműkommunikációs rendszerek, a komfort- és elektromos rendszerek, valamint az elektromos járműhajtások karbantartása, diagnosztizálása és javítása is kifejezetten a tiszta munkák közé sorolható, ráadásul a szervizekben egyre nagyobb a megbecsülése azoknak a szakembereknek, akik ismerik és alkalmazzák azt a tudást, ami ezen speciális munkák elvégzéséhez szükségesek.
Az elektromos hajtások a megfelelő teljesítmény érdekében 50 V feletti rendszerek, vagyis külön szabályozás alá esnek. Ma már nem ritka a 800 V-os rendszer sem, melyet a nagy teljesítményű elektromos sportautókban alkalmaznak. Azon alternatív járműhajtási technikusok, akik jól diagnosztizálnak és javítanak ilyen „nagyfeszültségű” rendszereket, nem fognak unalomból mechanikus munkákat végezni a műhelyben.
Az új autók eladási számai alapján nemsokára ezek a járművek is egyre nagyobb számban érkeznek a szervizekbe, és a jelenlegi nagyon kevés szakember nem fogja győzni a szervizelési, javítási munkákat.
A komfortrendszerek, mint a navigáció, a kijelzők, különböző elektromotoros rásegítő rendszerek mind igénylik azon szakemberek munkáját, akik jól tudják olvasni a kapcsolási rajzokat, értik a különböző alkatrészek közötti működési összefüggéseket, és a rendelkezésre álló mérőműszereket megfelelően használva fel tudják tárni a hibákat, és ki tudják javítani azokat.
A gyakori szoftverfrissítések és különböző extrák beszerelése vagy akár a vonóhorog-bekötés jól kiszámítható napokat is tartogat a sok hibakeresés között. Az ilyen rendszereken dolgozó diagnosztákra rengeteg sikerélmény és megbecsülés vár, ha folyamatosan fejlődnek, és képzik magukat.
Az ADAS-rendszerek, vagyis a vezetéstámogató asszisztensek még nagyobb számítási kapacitást igényelnek, és gyorsabb kommunikációt. Ezen rendszereken a javítási és kalibrálási feladatok kifejezetten tiszta környezetet igényelnek, sokszor nem is végezhetők egy térben a mechanikus munkákkal. Mivel a jogszabályi környezet előírja ezen rendszerek alkalmazását az új járművekben, ha valaki erre szakosodik, szintén fényes jövő áll előtte a fenntartó iparban.
Azáltal, hogy a járművek komplexebbé váltak, a hajtásmódok is folyamatosan bővülnek, nagyobb eséllyel találhatja meg minden fiatal azt a területet, ahol – elmélyítve szakmai tudását – neki tetsző, hasznos munkát végezhet a mindennapokban.