Váratlan fordulat: kínai szemek százmilliói szegeződnek Budapestre
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
A valóságshow-t a Hunan Satellite TV, Kína egyik vezető kereskedelmi csatornája sugározza. A június és július között, egy kifejezetten erre a célra kialakított Duna menti budapesti étteremben forgatott sorozat ázsiai hírességeket vonultat fel, akiknek milliós követőtáboruk van. A sztárok mellett a budapesti látványosságok és a magyar gasztronómia is fontos szerepet kapnak az epizódokban, így a műsor többoldalú platformként szolgál a kulturális értékek megismertetésében.
a helyszín bejelentését követően számos kínai rajongó váltott repülőjegyet, hogy a magyar fővárosban találkozhasson kedvencével
– ismertette közleményében a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A számos budapesti tájat, látványosságot bemutató nyitóepizódot egy hét alatt több mint 160 millióan tekintették meg a televízió internetes csatornáján, így a főműsoridő legnézettebb tartalma volt. Ezenfelül a legnagyobb közösségimédia-felületeken is a legkeresettebb szórakoztató tartalom volt ebben az időszakban.
Áldás a magyar turizmusnak
Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese szerint a műsor jelentős hatással lehet az Ázsiából érkező turisták úticél-választására. A valóságshow-nak köszönhetően százmilliók ismerhetik meg Magyarország olyan ikonikus turisztikai helyszíneit, mint a Magyar Állami Operaház, a Duna-part, a budai vár vagy a gödöllői kastély.
Kiemelkedő siker, hogy számos, nemzetközi viszonylatban is rendkívül kedvelt ázsiai és európai nagyvárost is magunk mögé utasítva Budapestre tudtunk csábítani egy ilyen népszerű produkciót. Hiszen egy televíziós sorozat képes könnyűszerrel felkelteni a figyelmet hazánk iránt
– jelezte Jakab Zsófia, hozzátéve: hatalmas lehetőség, hogy Magyarország gasztronómiája is szerepet kapott a műsorban.
Közös győzelem
A forgatás alatt a 20 sztár és a 200 fős stáb 21 napon keresztül önállóan látta el az összes, vendéglátással kapcsolatos feladatot, az alapanyagok beszerzésétől az ételek elkészítésén át a felszolgálásig. A magyarországi rajongók akár a Vásárcsarnokban is találkozhattak kedvenceikkel, amint éppen friss zöldségeket válogatnak az aznapi menühöz.
A Chinese Restaurant és a Magyar Turisztikai Ügynökség közötti együttműködés példát mutat arra, hogy a szórakoztatóipar milyen erőteljes eszköz lehet a nemzetközi kapcsolatok és a gazdasági fejlődés szempontjából. A műsor sikeressége azt bizonyítja, hogy Budapest és Magyarország egyre vonzóbb, nemcsak mint turisztikai célpont, hanem mint kulturális központ. is.