Jelentősen drágulnak a magyar autópálya-matricák
Amint arra augusztusban az Építési és Közlekedési Minisztérium felhívta a figyelmet, jövőre az idei augusztusi infláció mértékének megfelelően drágulhatnak az autópálya-matricák.
Mint arról péntek reggel beszámoltunk, 2023 augusztusában a fogyasztói árak átlagosan 16,4 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. A 16,4 százalékos éves inflációs adattal számolva – napi átlagra lebontva – a D1-es és D2-es osztályba sorolt járművek 640–930 forintért autózhatnak naponta a heti, 345–489 forintért a havi, 157–223 forintért az éves országos matricával – derül ki a Totalcar cikkéből.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a D1-es és D2-es kategória árai között eltérés tapasztalható, ezért oda kell figyelnie az embernek e-matrica-vásárláskor. Előbbi kategóriába tartoznak a legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas, maximum 3,5 tonnás autók, a kilenc személyes járművek már a D2-es kategóriába sorolandók.
Átírhatják az útdíjtarifákat
Augusztus végén lapunk arról is írt, hogy újabb útszakaszok, így gyakorlatilag a teljes M0-s körgyűrű is fizetőssé válhat január 1-jétől egy pénteken megjelent új jogszabálytervezet szerint.
„Az, hogy az M0-snak bizonyos szakaszai fizetőssé váltak korábban, az sem volt támogatott az Autóklub részéről, hiszen mi azt szeretnénk, hogy az elkerülő utat vegyék inkább az autósok igénybe, márpedig ez egy ellentétes érdekeltséget teremt” – nyilatkozta az ATV Híradó stábjának Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke.
A fuvarozók szerint ez és a jövedékiadó-emelés is növeli a költségeiket. Az sem kizárt, hogy a viteldíjak 20-25 százalékkal is megnőhetnek.