Ezekre az autókra esküszik a magyarok többsége

2023.09.26. 18:28
A ferde hátú ma a legnépszerűbb karosszériatípus – derül ki a magyarországi járműtörténet-ellenőrzésekből. Hasonlóan népszerűek a kombik, a kabriók, a kupék azonban nem tartoznak a magyarok kedvencei közé.

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis, ferde hátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A magyarok leginkább a ferde hátúakat és a kombikat kedvelik, és kisebb érdeklődést mutatnak a kabriók iránt – derül ki a carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatásából.

Egyre nő a ferde hátú autók aránya

Magyarországon a hatchback (ferde hátú) a legnépszerűbb karosszériatípus (2023-ban a carVertical által végzett összes járműtörténet-ellenőrzés 31,4 százalékát tették ki ezek a modellek), míg 2022-ben ez az arány 27 százalék volt.

Bár a kombik aránya a tavalyi 29,1 százalékról idén 27,2 százalékra csökkent, továbbra is az ország legtöbbször leellenőrzött autói közé tartoznak.

A harmadik legnépszerűbb karosszériatípus Magyarországon a szedán. Számuk azonban a 2022-es év 20,2 százalékos arányához képest idén jelentősen, 14,3 százalékra csökkent.

Összességében tehát jól kirajzolódik, hogy a magyarok körében a kombik és a ferde hátúak a legnépszerűbbek. ez A két karosszériatípus teszi ki a leellenőrzött járművek több mint felét.

A kabrió és a kupé a legkevésbé népszerű

A legkisebb érdeklődés a kabriók iránt tapasztalható, arányuk az autótörténet-ellenőrzésekben mindössze 1,9 százalék, ami pontosan megegyezik a tavaly mért számokkal.

A kupék Magyarországon sem tartoznak a legkeresettebb autók közé, pedig népszerűségük a 2022-es 2,1 százalékról 2023-ra 3,1 százalékra nőtt. Míg az egyterű vagy többcélú autók történetének ellenőrzése 7,5 százalékról 9,9 százalékra nőtt, az érdeklődés ez iránt a karosszériatípus iránt még mindig messze elmarad a ferde hátúakétól és a kombikétól.

A legmarkánsabb – 5,9 százalékos – visszaesés az előző évhez képest a szedánok esetében történt.

A fő ok, amiért a sofőrök egyre kevésbé teszik le a voksukat a szedán mellett, az lehet, hogy ezek a típusok kevésbé célszerűek a városi ingázók számára. Mindennapi használatra az emberek többsége nem szívesen választja a nagyobb, ám kis csomagterű autókat

– mondta Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A szakember szerint az egyéni preferenciákon túl az a legfontosabb, hogy az autóvásárlók ne hagyjanak ki egyetlen lépést sem a vételi folyamat során, beleértve a tesztvezetést, a műszaki állapot szervizben történő vizsgálatát, valamint az előzmények ellenőrzését. A járművek történetéről kapott jelentések ugyanis feltárják a jármű sérüléseit és a trükközéseket a futásteljesítményben, így segítenek kiszűrni a rossz döntéseket, még mielőtt bárki értékes időt és pénzt áldozna a fizikai ellenőrzésekre és tesztvezetésekre.