A minőségi javítás zsebbenyúlósabb, de hosszú távon megéri
További Gazdaság cikkek
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
Autónk javítási minőségének megvan a maga hierarchiája: otthoni bütykölés, autószerelő a családban, független kisműhely, neves szervizhálózat, vagy pedig a márkaszerviz.
Nem állíthatjuk, hogy a járművek kizárólag márkaszervizben kaphatnak megfelelő gondoskodást, de számos egyéb előnyük mellet mindenképpen elmondható, hogy itt ismerik a legjobban az adott típust, itt rendelkeznek a legnagyobb tapasztattal és persze a legfrissebb gyári információkkal is – mutatott rá az Autós Nagykoalíció (ANK).
Nem csak az ügyfél kényelme miatt
Aki megtapasztalta már, hogy egy valódi márkaszervizben milyen minőségű szolgáltatást kap nem csak az autó, hanem a tulajdonosa is, az könnyen egyetért azzal, hogy ez a színvonal máshol nem elérhető. Persze a kényelmes ügyfélváró komfortjáról le lehet mondani egy alacsonyabb óradíjért cserébe, de látni kell, hogy nem elsősorban ezért drágább a márka saját szervizhálózata.
Egy márkaszervizben nemcsak az adott ország járműfenntartó vállalkozásokra vonatkozó törvényi kötelezettségeinek kell megfelelni, hanem az annál általában sokkal szigorúbb, a márkára jellemző minőségbiztosítási követelményeknek is. Így nemcsak a sofőrök váratnak a kényelmes fotelekben, hanem az autók is tiszta műhelyben, tiszta szerszámokkal, felkészült szerelőkkel és gyári technológiával találkoznak.
Törvényes keretek között
Nem elhanyagolható szempont, hogy a márkaszervizekben nincs szürkezóna. Alkalmazottaik, ingatlanjaik és a cég működése után is minden adót befizetnek, a javításokat pedig számlákkal igazolják.
Nem is lehetne másképpen, hiszen ezeknél a szerelőknél garanciát vállalnak az elvégzett munkákra. Ez természetesen drágítja a szolgáltatást, cserébe az ügyfél biztonságát szavatolja.
Gyári alkatrészek, technológia és tudás
Egy gyári szervizhálózat saját járműveivel kapcsolatban olyan széles körű tudással rendelkezik, hogy azt független szervizek nehezen érik el. Hiszen nem csak az adott szerviz tapasztalatáról van szó, hanem a hálózat összes tagja birtokában van a gyár által összegyűjtött információknak, nem beszélve a központi támogatásról.
A javításokat gyári, minőségi alkatrészekkel végzik, ráadásul a gyári technológia szerint járnak el, ami a jármű számára kétségkívül a legjobb megoldás
– hívja fel a figyelmet az ANK.
Normaidőre dolgoznak
A gyártók minden egyes beavatkozásra meghatározzák annak normaidejét, amennyi idő alatt a szakképzett kollégának el kell tudnia végezni a munkát. A számlán ennek a normaidőnek megfelelő munkadíj jelenik meg. Ez akkor is így van, ha menet közben bajlódni kellett egy berozsdállt csavarral.
Nem csak új autókkal érdemes
Új autók esetében általában fel sem merül, hogy azokat ne márkaszervizbe vigyék tulajdonosaik. Ez nem csak garanciális kérdés, a legújabb technológiák karbantartásához a márkaszervizek rendelkeznek megfelelő eszközökkel, tudással.
A garanciaidőn túli járművekkel is érdemes azonban a márkaszervizekhez fordulni, hiszen a folyamatos minőségi karbantartást egyrészt meghálálja az autó, másrészt az értékét is jobban tartja egy folyamatosan gyári előírások szerint fenntartott jármű.
(Borítókép: takoburito / Getty Images Hungary)