Szijjártó Péter szerint van egy terület, ahol Európa-bajnokok vagyunk
További Gazdaság cikkek
„Magyarország példája bizonyítja, hogy nemcsak lehetséges, de az egymásrautaltság miatt törvényszerű is a gazdasági együttműködés Kelet és Nyugat között, s ráadásul ennek rendkívül pozitív hatásai vannak” – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Debrecenben. A tárcavezető a BMW képzési központjának átadó ünnepségén arról számolt be, hogy szeptemberben megkezdte hároméves tanulmányait az első száz hallgató, a német cég debreceni gyárának jelenlegi és leendő munkatársai a létező legmodernebb technológiák használatát tanulják meg.
Korábban György László kormánybiztos is rávilágított elemzésében, hogy Magyarország egyfajta találkozópontja a mérnöki kiválóságot képviselő Nyugatnak, illetve a csúcstechnológiában élenjáró és a zöldátálláshoz szükséges nyersanyagokat kontrolláló Keletnek.
Kiemelte: a magyar emberekbe vetett legmagasabb fokú bizalom jele, hogy a BMW épp hazánkba telepíti az új, jelenleg még nem létező, kizárólag elektromos platformú gyártást. A BMW, a kormány és Debrecen közötti együttműködés pedig biztosítani fogja, hogy ehhez mindig rendelkezésre álljon a munkaerő kellő számban. A kormány 25 milliárd forintot biztosított az egyetem számára, hogy kibővítsék a műszaki mérnöki kar kapacitásait, és hogy új járműtechnikai kutatóintézet jöjjön létre.
Az itt tanuló fiatalok által Magyarország általános versenyképessége is jelentős mértékben növekedni fog, ami kiemelt jelentőséggel bír a mostani időszakban, amikor is a beruházásokért elképesztően éles harc zajlik a világban
– hangsúlyozta. Szijjártó Péter arról számolt be, hogy az elmúlt egy-másfél évtized a válságok időszaka volt, az utóbbi években pedig kétszer is a feje tetejére állt a világgazdaság. De van egy olyan folyamat, amit semmi nem tudott megakasztani: az autóipar elektromos átállása.
A világ élvonalába kerültünk a miniszter szerint
„Hogy mely ország tartozik majd az új korszak nyertesei vagy vesztesei közé, az alapvetően azon múlik, hogy melyik ország hogyan tud bekapcsolódni a globális autóipari forradalomba, melyik ország hogyan tudja kivenni a részét az új autóipari korszakból" – jelentette ki a miniszter az eseményről tudósító MTI szerint.
NOS, AZT HISZEM, MINDENFAJTA NAGYKÉPŰSÉG ÉS TÚLZÁS NÉLKÜL, PUSZTÁN A TÉNYEKRE ALAPOZVA IS NYUGODTAN MONDHATJUK, HOGY MAGYARORSZÁG ENNEK AZ ELEKTROMOSAUTÓ-IPARI ÁTALAKULÁSNAK AZ EURÓPA-BAJNOKA LETT, ÉS OTT VAGYUNK A VILÁG ÉLLOVASAI KÖZÖTT IS
- fogalmazott Szijjártó Péter, majd leszögezte, ez annak köszönhető, hogy a nyugati és a keleti, köztük elsősorban a német és a kínai cégek megtalálták Magyarországon a nyugodt együttműködés lehetőségét. Három további sikertényezőt emelt ki a miniszter:
- Az európai viszonylatban legalacsonyabb adókat,
- a legversenyképesebb európai beruházási környezetet,
- és a kölcsönös tiszteletre alapuló külpolitikai stratégiát.
A miniszter fontos mérföldkőnek nevezte a BMW debreceni beruházását, miután ezzel már mindhárom német prémium autómárkának lesz gyára Magyarországon. Ráadásul a szavai szerint ez hatalmas kínai beruházásokat is indukált, amit tanúsít, hogy
mára a világ tíz legnagyobb keleti akkumultárgyártójából öt is elkötelezte magát hazánk mellett.
A miniszter kiemelte, hogy munkahelyek jönnek létre tömegével, és a legmodernebb technológia kerül alkalmazásra. „Éppen ezért Magyarország kormánya minden olyan törekvést ellenez, amely arra irányulna, hogy e teljesen természetes kelet–nyugati munkamegosztást valamilyen mesterséges eszközzel, politikai vagy ideológiai okokból elvágják" – jelentette ki. Végül pedig hangsúlyozta, hogy az autóipar elektromos átállása már eldőlt, enélkül pedig lehetetlen is lenne teljesíteni a klímacélokat, minthogy a közúti közlekedés adja a károsanyag-kibocsátás nagyjából 14 százalékát. Arra is kitért, hogy a hazai autóipar termelési értéke tavaly először haladta meg a 10 ezer milliárd forintot, emögött kiegyensúlyozott, stabil növekedés van, amit az is bizonyít, hogy az idei év első nyolc hónapjában újabb 20 százalékos bővülést regisztráltak.