Megbukott a MÁV-START grandiózus beruházása
További Gazdaság cikkek
- Nekirontottak Varga Mihálynak, pedig az egész kontinenst érintő kihívással kopogtatott
- Varga Mihály a Tisza Párt képviselőjének: „Ön korábban azt írta, szégyelli magát azért, mert magyar”
- Nekik kedvez a 3+6 millió forintos otthonfelújítási támogatás
- Teljesült Nagy Márton kérése, ám a bankoknak is van feltétele
- Varga Mihály elindult a meghallgatására, most óriási összecsapás jöhet
A beszerzési folyamat első állomása az előzetes piaci konzultáció (EPK) volt, amely 2023. július 11-én megindult. A konzultációra összesen négy gazdasági szereplő jelentkezett, ezek a következők voltak:
- Siemens Mobility Kft.
- Stadler Trains Magyarország Vasúri Szolgáltató Zrt.
- ALSTOM Hungary Kft.
- Erősáram 2001 Kft.
„A beérkezett észrevételeket, kérdéseket az ajánlatkérő megvizsgálta, azonban időközben az ajánlatkérő olyan stratégiai, üzletpolitikai döntést hozott, melynek következtében az előzetes piaci konzultációs felhívásban közzétett formában a beszerzési igény okafogyottá vált. Ajánlatkérő nem kíván keretmegállapodást kötni a fenti tárgyban. Tekintettel a fent leírtakra az ajánlatkérő az előzetes piaci konzultáció lezárásáról döntött” – olvasható a Közbeszerzési Értesítő oldalára feltöltött dokumentumban.
A tervezett járműveknek 160 kilométer per óra engedélyezett sebességgel, ETCS-sel, klimatizált utastérrel, alacsony padlóval, kerékpárszállítása való lehetőséggel, akadálymentes vécével, audiovizuális utastájékoztatással, wifivel és elektromos eszközök töltésére alkalmas konnektorokkal kell rendelkezniük, sorolta még a nyáron Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója, a magyarországi járműgyártás fejlesztéséért felelős miniszteri biztos.
Lázár János építési és közlekedési miniszter korábban azt mondta, Magyarországon el kellene indulnia egy vasúti újjáépítési programnak, ehhez próbálja megnyerni a kormányt. A jelek szerint erre a projektre nem adta áldását az Orbán-kabinet.
A Világgazdaság szerint a motorvonatokat a belföldi regionális és régiók közötti, úgynevezett interrégiós forgalomban használták volna, egyebek mellett
- Hatvan,
- Szolnok,
- Miskolc
- és Debrecen környékén,
- a Pécs–Kaposvár–Gyékényes viszonylaton,
- továbbá a Szombathely–Celldömölk/Zalaegerszeg–Ajka vonalon.