Most már hivatalos: Szegedre jön a legnagyobb kínai elektromosautó-gyártó
További Gazdaság cikkek
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
- Kétéves mélyponton a magyar deviza
- A túlélésért küzdenek a cégek, leépítésre kényszerülnek
- Magyar siker az altatáshoz használt maszkok piacán
Az idén szeptemberig több mint 20 ezer milliárd forintnyi bevételt regisztráló, nagyjából 630 ezer főnek munkát adó BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon, és ez a projekt a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása lesz, amely nyomán több ezer új munkahely jön létre – jelezte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter
Idén globálisan minden negyedik elektromos autót a BYD adta el
– világított rá a tárcavezető, megjegyezve, hogy a vállalat a világpiaci sikerei nyomán újabb gyárakat épít, és így Európában is sokáig keresett helyszínt ehhez. Végül a cég igazgatósága – a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel lefolytatott 224 tárgyalási fordulót követően – előző nap úgy döntött, hogy a kontinensen Szegeden építi fel első üzemét, amely hazánkban immár a hatodik autógyár lesz – ismertette az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A kormány is részt vállal a beruházásban
Szijjártó Péter is kitért arra, hogy a kormány pénzügyi támogatást nyújt a beruházáshoz, viszont ennek mértékét csak az Európai Bizottság jóváhagyását követően hozzák majd nyilvánosságra. A tárcavezető szerint mindez tovább erősíti a magyar gazdaság pozícióit, a hosszú távú gazdasági növekedés alapjait, egyúttal pedig hazánk szerepét is a globális elektromosautó-ipari átállásban.
Ez a beruházás is aláhúzza, hogy Magyarország vezető szerepet játszik a technológiai forradalomban. Nagyon régen volt már olyan, hogy ilyen alapvető globális technológiai megújulásban Magyarország az élen ment volna, most ez történik
– világított rá. A miniszter hangsúlyozta, hogy az utóbbi évek során válságok sorozatán ment keresztül a világ, viszont volt egy folyamat, amely minden bizonytalanság ellenére is töretlenül, stabilan ment előre, ez pedig az európai és a globális gazdaság egyfajta gerincoszlopának számító autóipar elektromos átállása. Szavai szerint ez a folyamat meghatározó lesz a következő világgazdasági korszak szempontjából, és ez az új iparág dönti majd el, hogy a világ mely országai lesznek ennek a nyertesei, és melyek a vesztesei.
Hogy melyik ország mely kategóriába kerül, azt pedig az dönti el, hogy mely országok tudják magukhoz vonzani ezen új autóipari korszak beruházásait
– mondta. Végül pedig emlékeztetett, hogy a három német prémium-autómárka már jelen van Magyarországon, és az Audi, a BMW, illetve a Mercedes is idehelyezte elektromobilitási stratégiája egy jelentős részét. Pénteken lapunk jelezte, hogy a csütörtök este megjelent Magyar Közlönyben a szegedi ipari park erőteljes fejlesztését jelentette be a kormány, ahova a BYD érkezik.