Zuhanórepülésben az USA-ban a sörfogyasztás, 25 éve volt legutóbb ilyen mélyponton
További Gazdaság cikkek
-
Igazán rájuk fér: régóta várt jó hírnek örülhetnek a magyar vállalatok
- Karikó Katalin az Indexnek: Ha egy kutatót gátol a rendszer, keressen kiutat
- Nemzetgazdasági Minisztérium: Magyar Péter a programját felírhatja egy WC-papírra
- Rég látott lépésre készül a forint, jöhet a nagy áttörés
- Felcsillant Fortuna mosolya, csaknem 12,5 millió forintot zsebelhet be egy magyar szerencsejátékos
Ahogy arról az NBC News is beszámolt, 2023 nem lett a sör éve az Egyesült Államokban. Több mint húsz esztendeje nem volt ilyen mélyponton az átlagfogyasztás, de nem csupán a sörökről van szó. Az éves összesítő alapján az amerikaiak torkán egyre kevesebb alkoholos italt csúszik le – noha ezt leginkább a sörpiac érezte meg.
Legutoljára 1999-ben történt, hogy az éves eladások 200 millió hordó alá zuhantak, éppúgy, mint idén – csupán összehasonlításként, az USA jelenlegi lakossága mintegy 335 millió fő, amely a kilencvenes évek óta nagyjából 100 millióval növekedett.
A szakemberek nem ismerik a pontos okokat, de abban biztosak, hogy a Bud Light esete nem tett jót az iparágnak.
Új ellenfél, új kihívás
Lester Jones, a Nemzeti Sör Nagykereskedők Szövetségének vezető közgazdásza szerint nem csupán a csökkenő alkoholfogyasztás, hanem a piacra újonnan bevezetett üdítőitalok alkoholos termékei is vetélytársává váltak a sörnek.
A világ legnagyobb üdítő- és energiaital-márkáiból több cég vezetett be cukros, alkoholtartalmú italokat a piacra, amelyek mind ugyanazt a felhasználói közeget célozzák, amelyet a tradicionális maláta- és komlóalapú termékek
– idézi a közgazdászt az NBC News.
A felmérésekből az is kiderült, hogy a fogyasztók 2023-ban inkább a drágább sörmárkákat preferálták. Bár az átlagfogyasztás csökkent, a vezető cégek árai lekövették a növekvő inflációt – esetenként felül is múlták azt –, így a pénzügyi stabilitásukat képesek voltak megtartani. Továbbá hiába csökkent az USA-ban a fogyasztás,
a nemzetközi piac továbbra is erős maradt.
Az Egyesült Államokban is nagy népszerűségnek örvendő kézműves sörök piaca a szakemberek szerint mára kimerült. Jelenleg a fogyasztók számos termék közül választhatnak a tradicionális söröktől a kézműves változatokon át egészen az újonnan megjelenő alkoholos italokig. Lester Jones szerint nehéz éven van túl az amerikai söripar. A hullámzó gazdasági helyzet és a túltöltött iparág együtt komoly kihívás elé állította a gyártókat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)