Óriási mérföldkőhöz érkezett a Netflix
További Gazdaság cikkek
- Ártatlannak vallotta magát az amerikai egészségbiztosító vezérigazgatójának meggyilkolásával vádolt férfi
- Vallottak a magyarok, ezért őrülnek meg a dubaji csokiért
- Sínen van az üzlet: nagyot kanyarít a Waberer’s
- Új pályázat indult, amivel az egyetemi kutatási eredményeket vinnék piacra
- Itt a nagy állampapír cserebere és egy új ajánlat
A Wall Street elemzőinek várakozását, mely szerint a Netflix 2023 utolsó negyedévében várhatóan 8-9 millió felhasználóval bővül, jóval meghaladta a vállalat: 13 millió új regisztrációval elérte és meghaladta a 260 millió előfizetőt – írta a Deadline.
A szakemberek konszenzusa 8,71 milliárd dollár bevételt jósolt a realizált 8,8 milliárddal szemben, és 2,20 dolláros egy részvényesre eső adózott nyereséget (EPS), amely végül a valóságban 2,11 dollárnál állt meg. Tavaly novemberben a havi 7 dolláros hirdetési szint 15 millió aktív felhasználót generált a streamingszolgáltató közlése szerint, belső előrejelzések szerint ez a szám decemberben 23 millióra emelkedett.
Az éves összevetésben elért 12 százalékos bevételnövekedés tükrözi a fizetett megosztás előnyeit, a közelmúltbeli árváltozásainkat és a mögöttes üzleti tevékenységünk erősségét, amelyet az erős üzleti ütemterv vezérel
– közölte a Netflix a részvényesekhez intézett negyedéves levelében.
A részvényesi levél állást foglalt az M&A-val kapcsolatban (Mergers és Acquisitions, két vagy több cég egyesülése [merge] vagy egy cég felvásárlása [acquisition]), kijelentette, hogy a társaság nem érdekelt a lineáris eszközök megszerzésében. A levélben szereplő becslések szerint a tv-film-játékok-reklámok teljes piaca 600 milliárd dollár.
Ma a Netflix ennek a megszólítható piacnak csak nagyjából 5 százalékát teszi ki
– közölték.
A vizsgált időszakban a Netflix fő versenytársa a College (amerikai egyetemi liga) és az NFL-futball volt. Olyan népszerű eredeti filmek jelentek meg, mint a Leó és a Távol a világtól, illetve harmadik féltől származó címek is, mint a Barátnőt felveszünk és a Pókember: A pókverzumon át. A negyedév legjobb angol nyelvű sorozatai közé tartoztak A korona és A láthatatlan fény utolsó epizódjai.
Az előfizetők száma földrajzi bontásban elérte
- az Egyesült Államokban és Kanadában a 80,13 milliót,
- az EMEA-régióban (Európa, Földközi-tenger, Közel-Kelet) a 88,1 milliót,
- Latin-Amerikában a 46 milliót,
- Ázsia és a csendes-óceáni térségben pedig 45,34 millióig jutott.
Magyarországon, ahogy arról korábban az Index is beszámolt, a Netflix számít a streamingpiac legnagyobb szereplőjének, csaknem 1,8 milliós becsült aktív felhasználói táborral, ami a teljes célcsoporton belül 87,1 százalékos piaci részesedést jelent.
A vállalat tájékoztatása szerint működési haszonkulcsa 2023-ban 21 százalékra nőtt, szemben a 2022-es 18 százalékkal, és meghaladta a 20 százalékos belső előrejelzést. A szabad cash flow a negyedévben elérte az 1,6 milliárd dollárt, ami meredeken emelkedett az előző évi 300 millió dollárhoz képest. A vállalat 12 milliárd dollár nettó készpénzt termelt az elmúlt négy évben működési tevékenységéből, és több mint 10 milliárd dollár pozitív szabad cash flow-t, megtérítve a 2016–2019 között keletkezett hiányt, amit a jelentős befektetései okoztak a programozás és a globális rendszerek kiépítésébe.
A vállalat azt is bejelentette, hogy megszerezte a Monday Night Raw és más WWE-műsorok jogait, ami mérföldkövet jelent a sportágak (vagy legalábbis a sportokhoz kapcsolódó viteldíjak) lineáris tévézésről a streamingre való átállásában. 18 Oscar-jelölésével a Netflix minden stúdiót megelőzött, még a Megfojtott virágokat felvonultató, 13 jelölést begyűjtő Apple-t is.