Óriási mérföldkőhöz érkezett a Netflix

2024.01.24. 13:17 Módosítva: 2024.01.24. 13:17
A Netflix 2023 végére elérte és meghaladta a 260 millió előfizetőt, miután a vártnál jóval több, 13 milliós felhasználónövekedést realizált 2023 utolsó negyedévében. A reklámozás és a fizetett jelszómegosztás jelentős szerepet játszott az eredmény elérésében.

A Wall Street elemzőinek várakozását, mely szerint a Netflix 2023 utolsó negyedévében várhatóan 8-9 millió felhasználóval bővül, jóval meghaladta a vállalat: 13 millió új regisztrációval elérte és meghaladta a 260 millió előfizetőt – írta a Deadline.

A szakemberek konszenzusa 8,71 milliárd dollár bevételt jósolt a realizált 8,8 milliárddal szemben, és 2,20 dolláros egy részvényesre eső adózott nyereséget (EPS), amely végül a valóságban 2,11 dollárnál állt meg. Tavaly novemberben a havi 7 dolláros hirdetési szint 15 millió aktív felhasználót generált a streamingszolgáltató közlése szerint, belső előrejelzések szerint ez a szám decemberben 23 millióra emelkedett.

Az éves összevetésben elért 12 százalékos bevételnövekedés tükrözi a fizetett megosztás előnyeit, a közelmúltbeli árváltozásainkat és a mögöttes üzleti tevékenységünk erősségét, amelyet az erős üzleti ütemterv vezérel

– közölte a Netflix a részvényesekhez intézett negyedéves levelében.

A részvényesi levél állást foglalt az M&A-val kapcsolatban (Mergers és Acquisitions, két vagy több cég egyesülése [merge] vagy egy cég felvásárlása [acquisition]), kijelentette, hogy a társaság nem érdekelt a lineáris eszközök megszerzésében. A levélben szereplő becslések szerint a tv-film-játékok-reklámok teljes piaca 600 milliárd dollár.

Ma a Netflix ennek a megszólítható piacnak csak nagyjából 5 százalékát teszi ki

– közölték.

A vizsgált időszakban a Netflix fő versenytársa a College (amerikai egyetemi liga) és az NFL-futball volt. Olyan népszerű eredeti filmek jelentek meg, mint a Leó és a Távol a világtól, illetve harmadik féltől származó címek is, mint a Barátnőt felveszünk és a Pókember: A pókverzumon át. A negyedév legjobb angol nyelvű sorozatai közé tartoztak A korona és A láthatatlan fény utolsó epizódjai.

Az előfizetők száma földrajzi bontásban elérte

  • az Egyesült Államokban és Kanadában a 80,13 milliót,
  • az EMEA-régióban (Európa, Földközi-tenger, Közel-Kelet) a 88,1 milliót,
  • Latin-Amerikában a 46 milliót,
  • Ázsia és a csendes-óceáni térségben pedig 45,34 millióig jutott.

Magyarországon, ahogy arról korábban az Index is beszámolt, a Netflix számít a streamingpiac legnagyobb szereplőjének, csaknem 1,8 milliós becsült aktív felhasználói táborral, ami a teljes célcsoporton belül 87,1 százalékos piaci részesedést jelent.

A vállalat tájékoztatása szerint működési haszonkulcsa 2023-ban 21 százalékra nőtt, szemben a 2022-es 18 százalékkal, és meghaladta a 20 százalékos belső előrejelzést. A szabad cash flow a negyedévben elérte az 1,6 milliárd dollárt, ami meredeken emelkedett az előző évi 300 millió dollárhoz képest. A vállalat 12 milliárd dollár nettó készpénzt termelt az elmúlt négy évben működési tevékenységéből, és több mint 10 milliárd dollár pozitív szabad cash flow-t, megtérítve a 2016–2019 között keletkezett hiányt, amit a jelentős befektetései okoztak a programozás és a globális rendszerek kiépítésébe.

A vállalat azt is bejelentette, hogy megszerezte a Monday Night Raw és más WWE-műsorok jogait, ami mérföldkövet jelent a sportágak (vagy legalábbis a sportokhoz kapcsolódó viteldíjak) lineáris tévézésről a streamingre való átállásában. 18 Oscar-jelölésével a Netflix minden stúdiót megelőzött, még a Megfojtott virágokat felvonultató, 13 jelölést begyűjtő Apple-t is.