- Gazdaság
- kutatás
- felmérés
- utazás
- lakásfelújítás
- magyarok
- hitel
- jövedelem
- fizetés
- családi kassza
- adósság
Kiderült, idén mire költenek a magyarok leginkább
További Gazdaság cikkek
- A túlélésért küzdenek a cégek, leépítésre kényszerülnek
- Magyar siker az altatáshoz használt maszkok piacán
- Megújult a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
- Kétmillió forintos átlagilletmény jöhet a bíráknál, de három évet kell rá várni
- Hatalmas leépítést tervez a Ford, több ezer munkahelyet szüntetnek meg Európa-szerte
A hitelspecialista vállalat MTI-nek küldött friss felmérése szerint az idén utazásra, nyaralásra adnának ki pénzt a legtöbben, a válaszadók csaknem fele. Az idei évben a lakásfelújítás, lakásátalakítás költségeivel a háztartások 38 százaléka számol, háztartási gépre vagy bútorvásárlásra 31 százalék tervez kiadni. A háztartások negyede a magánegészségügyi ellátás fedezésére fordít majd anyagi forrást, ötödük pedig adósságcsökkentésre.
Céljaikat a megkérdezettek 34 százaléka már meglévő megtakarításból, 38 százaléka az idei évben megtakarítandó pénzből, illetve 63 százaléka havi jövedelméből fedezné, hitelt pedig 13 százalékuk venne fel.
Hiányos családi kassza
A felmérésből az is kiderült, hogy tízből hárman jelenleg kényelmesen kijönnek a jövedelmükből,
a válaszadók 72 százalékának azonban hiányos a családi kasszája,
ám 10-ről 6 százalékra csökkent azok aránya, akik szerint arra sem elég a jövedelmük, hogy alapvető dolgokat megvásároljanak. Mint írják, havi szinten 200 ezer forint hiányzik a háztartások kasszájából.
A magyarok 9 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben, a legkedveltebb hiteltípus továbbra is a személyi kölcsön a kutatás szerint. Akik elképzelhetőnek tartják a nem lakáscélú hitelfelvételt, azok átlagosan 1,3 millió forintot vennének fel. A következő 3 hónap leggyakoribb hitelcéljai a lakásvásárlás (32 százalék) és a lakásfelújítás (30 százalék).
A Cofidis Hitel Monitor kutatást az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készíti 1000 fős mintán, online adatfelvétellel, évente négy alkalommal 2011 óta. Az adatok a 18–69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.