További Gazdaság cikkek
- Váltottak a magyar bankok: már nem őket kell menteni, hanem ők mentenek
- A kormány nem tudta teljesíteni az ígéretét, mégis vége a recessziónak
- Csaknem harmincéves rekord dőlt meg a Balatonnál
- Megnyitja első kocsmáját a Lidl
- A kormány tisztviselője állítja: Magyarország mégsem vesztett el 400 milliárd forintnyi uniós forrást
Az élelmiszeripari vállalat csütörtöki közleménye szerint a válaszadók 68 százaléka számolt be arról, hogy a gondos előkészületek dacára korábban túl zsíros (30 százalék), nem megfelelő ízű és fűszerezésű (28 százalék), száraz és rágós (23 százalék) vagy éppen túl sós (19 százalék) sonka került az asztalra, netán a sok munka dacára a sonka nyers maradt (10 százalék) – adta hírül az MTI.
A rizikó csökkentése érdekében a döntés meghozatalakor fontos szempont a válaszadók 31 százaléka szerint, hogy a sonka magyar gyártótól származzon.
A válaszadók 28 százaléka csakis a megszokott, bevált márkát keresi, 29 százalék kimondottan az olyan hagyományos sonkákat keresi, amelyek hagyományos pácolású, bükkfán füstölt termékek.
A kutatás adatai alapján a vásárlók mindössze 11 százalékának számít kizárólag csak az ár. A többség tehát ragaszkodik a jól bevált, megbízható márkához, kevesebben vannak (16 százalék), akik a rizikó ellenére szeretnek kísérletezgetni a különféle húsvéti sonkák között.
A húsvéti sonkáért többet, míg a tojásért kevesebbet fizethetünk
Mint írtuk, húsvétra 60 forint körül alakulhat a tojás fogyasztói átlagára, vagyis a vásárlók az előző évhez képest harmadával olcsóbban juthatnak az ünnephez tartozó egyik kiemelt alapélelmiszerhez.
Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége szerint idén tizedével többe kerülhet a húsvéti sonka, és a hentesek egy része kisebb kiszerelésben kezdett árulni, hogy el tudja adni az ünnepi terméket. Arra is felhívták a vevők figyelmét, hogy a címkét is olvassák el, ha húsvéti sonkát választanak. Alig több mint három héttel az ünnep előtt körültekintő döntésre biztatnak mindenkit, miután három százalékkal csökkent az átlagfizetés vásárlóértéke tavaly.
A jegybank szerint tavaly év végére az uniós átlag 80 százalékára drágult a hús Magyarországon.
A Magyar Húsiparosok Szövetségének ügyvezető titkára, Mostisch Martina egy rádióinterjúban korábban arról beszélt, hogy a magyar családok átlagosan 21 milliárd forintot költöttek 2023-ban húsvéti sonkára és más füstölthús-készítményekre.