Már áprilisban árat emelhet a Spotify
További Gazdaság cikkek
- Visítozva rohant a NAV egységei elől a Reszkessetek, betörők! sztárja
- Mind elbuktuk, pedig százmilliókat ért volna ez a hat szám
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
A Spotify április végéig több piacon tervezi az áremelést, köztük az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Pakisztánban és az Amerikai Egyesült Államokban is – írja a Reuters.
A svéd zenei streamingszolgáltató részvényei – amely az Apple és az Amazon szolgáltatásaival versenyez – több mint 5 százalékkal emelkedtek.
A vállalat a lap információi szerint új alapszintet is bevezet, amely zenét és podcastokat kínál a jelenlegi egyéni prémiumcsomagokhoz.
Az új alapszolgáltatás az első a Spotify számos új árképzési opciója közül, tette hozzá a jelentés.
Az új árazás értelmében az egyéni csomagok havonta körülbelül 1 dollárral (körülbelül 360 forint), míg a családi csomagok és a pároknak szóló úgynevezett duó csomagok 2 dollárral emelkednek.
Havi szinten a Spotify többek között 10,99 dolláros egyéni, 14,99 dolláros páros és 16,99 dolláros családi prémiumcsomagokat kínál az Egyesült Államokban a cég honlapja szerint.
Csökkentené a függőséget a zeneipartól
A Spotify egyelőre nem kommentálja az áremelésről szóló híreket. A vállalat egy reklámokkal támogatott, korlátozott funkciókkal rendelkező ingyenes szolgáltatást és egy előfizetéses, fizetős szolgáltatást kínál, amely hozzáférést biztosít az összes funkcióhoz, a bevételek nagy részét pedig a prémium-előfizetők adják.
A Spotify februárban a prémium-előfizetők számának csaknem 14 százalékos, 239 millióra történő ugrását vetítette előre a folyó negyedévre, ami meghaladta a 238,3 millióra vonatkozó becsléseket.
A vállalat podcastokat és hangoskönyveket tartalmazó ajánlatokat vezetett be annak érdekében, hogy csökkentse a zeneipartól való függőséget és több felhasználót nyerjen. Tartalomlicenc-szerződéseket kötött olyan cégekkel, mint a Universal Music Group, a Sony Music Entertainment és a Warner Music Group. Az ilyen cégek tartalma a Spotify platformján streamelt audiotartalmak mintegy 74 százalékát tette ki december 31-én.