Már áprilisban árat emelhet a Spotify

2024.04.04. 08:56
Több országban is árat emelhet április végéig a Spotify, mert emelkedett a részvényeinek árfolyama. A vállalat új alapszintet is bevezet a Reuters szerint.

A Spotify április végéig több piacon tervezi az áremelést, köztük az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Pakisztánban és az Amerikai Egyesült Államokban is – írja a Reuters.

A svéd zenei streamingszolgáltató részvényei – amely az Apple és az Amazon szolgáltatásaival versenyez – több mint 5 százalékkal emelkedtek.

A vállalat a lap információi szerint új alapszintet is bevezet, amely zenét és podcastokat kínál a jelenlegi egyéni prémiumcsomagokhoz. 

Az új alapszolgáltatás az első a Spotify számos új árképzési opciója közül, tette hozzá a jelentés.

Az új árazás értelmében az egyéni csomagok havonta körülbelül 1 dollárral (körülbelül 360 forint), míg a családi csomagok és a pároknak szóló úgynevezett duó csomagok 2 dollárral emelkednek. 

Havi szinten a Spotify többek között 10,99 dolláros egyéni, 14,99 dolláros páros és 16,99 dolláros családi prémiumcsomagokat kínál az Egyesült Államokban a cég honlapja szerint.

Csökkentené a függőséget a zeneipartól 

A Spotify egyelőre nem kommentálja az áremelésről szóló híreket. A vállalat egy reklámokkal támogatott, korlátozott funkciókkal rendelkező ingyenes szolgáltatást és egy előfizetéses, fizetős szolgáltatást kínál, amely hozzáférést biztosít az összes funkcióhoz, a bevételek nagy részét pedig a prémium-előfizetők adják.  

A Spotify februárban a prémium-előfizetők számának csaknem 14 százalékos, 239 millióra történő ugrását vetítette előre a folyó negyedévre, ami meghaladta a 238,3 millióra vonatkozó becsléseket.

A vállalat podcastokat és hangoskönyveket tartalmazó ajánlatokat vezetett be annak érdekében, hogy csökkentse a zeneipartól való függőséget és több felhasználót nyerjen. Tartalomlicenc-szerződéseket kötött olyan cégekkel, mint a Universal Music Group, a Sony Music Entertainment és a Warner Music Group. Az ilyen cégek tartalma a Spotify platformján streamelt audiotartalmak mintegy 74 százalékát tette ki december 31-én.