Végre eldőlt, mennyit vihet haza, aki az Audinál dolgozik
További Gazdaság cikkek
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
- A drónbizniszbe is belecsap a 4iG, amely nemrég az űriparban kezdett terjeszkedni
- Több száz milliárd forintos kárt okoznak a csalók, egyetlen fegyver van ellenük
Régóta sakkozott már egymással a munkáltatói és a munkavállalói tárgyalódelegáció az Audi Hungariánál, a győri parti tétje pedig az volt, hogyan állapodnak meg a felek a csaknem 12 ezer főt foglalkoztató Rába-parti üzemnél a bérfejlesztések idei mértékéről. Bár sokáig nem közeledtek az álláspontok, végül hétfő délután felszállt a füst, az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) bizalmi értekezlete elfogadta az ajánlatot, amelyet zárt ajtók mögött egy héten át tartó intenzív egyeztetések előztek meg. A bérmegállapodás tényéről az Audi és az AHFSZ is beszámolt.
A bérmegállapodás részletei
A közösen kidolgozott ajánlat futamideje: 24 hónap, 2024. április 1-jétől 2026. március 31-ig
- 6 százalékos alapbéremelésben állapodtak meg 2024. április 1-jétől,
- és 4 százalékos alapbéremelésben 2025. április 1-jétől.
Ezenfelül a mozgóbér területi céljai két lépcsőben, 2024. május 1-jétől és 2025. január 1-jétől 2-2 százalékkal beépítésre kerülnek az alapbérbe.
- 650 ezer forint egyszeri kifizetés a 2024-es májusi bérrel együtt júniusban,
- 650 ezer forint egyszeri kifizetés a 2025-ös májusi bérrel együtt júniusban érkezik a munkavállalók számára.
A választható béren kívüli juttatások keretösszege mindkét évben 500 ezer forint.
Az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, Michael Breme, aki személyesen is jelen volt az intenzív tárgyalási héten, úgy fogalmazott, hogy
az Audi Hungaria érdekeit is szem előtt tartó közös megoldást találtunk. Biztos vagyok benne, hogy ezzel a béremelési csomaggal a jövőnk fontos alapját fektettük le ezekben a különösen nagy kihívásokkal teli időkben.
Németh Kinga, az igazgatóság személyügyért és szervezetért felelős tagja, aki egyben az Audi Hungaria tárgyalódelegációjának vezetője, kiemelte: sikerült együtt hidat építeni. Ez a partnerségen alapuló, megoldásorientált együttműködés a szakszervezettel új alapot teremtett, hogy közösen alakítsák és segítsék elő a vállalat jövőképességét az autóipari transzformáció során. A bérmegállapodás aláírására várhatóan április 19-én, pénteken kerül sor.
Profitábilis maradt az Audi
Ahogy arról csaknem egy hónapja, március közepén az Index is beszámolt: rekordbónuszt fizetett dolgozóinak a győri Audi Hungaria, ami a bér 1,8-szeresének megfelelő összeg – hangzott el a vállalat 2023-as eredményeit ismertető éves sajtótájékoztatón. Bár a kisalföldi üzem teljesítményét gyártótelephely-specifikus kihívások befolyásolták, profitábilis maradt a vállalat, igaz, a 354 millió euró adózott eredményhez pénzügyi manőverre is szükség volt. A négykarikás vállalatnál a tavalyi évben 1 660 425 motor, köztük 114 058 elektromos hajtás készült.
A győri gyártósorokról tavaly összesen 177 775 gépjármű gördült le (beleértve az SKD-gyártást is).
- A vállalat 2023-ban 9,102 milliárd euró árbevételt ért el, amely 354 millió eurós profittal párosult.
- A várakozáson felüli adózott eredmény ugyanakkor annak is köszönhető, hogy a költségek egy része nem az Audi Hungariánál, hanem a partnercégek mérlegében jelenik meg.
- Az említett nyereséggel csaknem azonos összegű, 343 millió eurós beruházást is végrehajtott a vállalat,
- amely a régió legnagyobb munkáltatójaként 11 663 munkatársat foglalkoztatott a múlt év végén.
- A 100 százalékos tulajdonú leányvállalattal, az Audi Hungaria Ahead Kft.-vel együtt viszont 12 143 a dolgozók száma.
(Borítókép: Dolgozó pótkereket tesz egy autó csomagterébe az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárának járműszerelő részlegében 2020. április 27-én. Fotó: Krizsán Csaba / MTI)