- Gazdaság
- Zöld Index
- autó
- autópiac
- autókereskedelem
- autóvásárlás
- járműpiac
- használt autó
- használtautó-piac
- belső égésű motor
- benzin
- dízel
- elektromos autó
Itt a bizonyíték: hiába a zöldhullám, a magyarok a pénztárcavastagsága a döntő szempont
További Gazdaság cikkek
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
Ahogy az Index is több ízben beszámolt róla, a zöldátállás az autópiacon is folyamatban van, amire az Európai Parlament által elfogadott jogszabály – miszerint 2035-től betiltják a belső égésű motorral hajtott autók gyártását és értékesítését – ráerősített. Ahogy arról is írtunk, hogy a zöldátállás tekintetében sem a fontos képet kapja az európai lakosság.
Az Európai Unió nem titkoltan az elektromos autókra tette fel az európai autóipar jövőjét. A villanyjárművek autóeladásokon belüli részaránya évről évre növekszik, egyre több e-autót értékesítenek Európa-szerte, ám – köszönhetően az alacsonyabb árnak – továbbra is a belső égésű motoros autókból adnak el a legtöbbet.
Ezt támasztja alá a Használtautó.hu legújabb felmérése is, amely csaknem 1 millió hirdetés áttekintésével és több mint 5,5 millió telefonos érdeklődés alapján megvizsgálta, hogy az érdeklődők körében milyen meghajtású használt autók a legkeresettebbek. Ebből kifolyólag megállapítható, hogy
továbbra is a belső égésű motoros autók viszik a prímet, aminek elsődleges oka a kedvezőbb árak terén keresendő.
Az elmúlt egy évben viszont az elektromos autók népszerűsége növekedett, és időközben mind a hirdetésszám, mind a telefonos érdeklődések tekintetében maguk mögött hagyták a hibrideket.
A elmúlt egy esztendő során több mint 518 ezer benzines és több mint 400 ezer dízelautót hirdettek a portálon, amelyekre ez idő alatt összesen több mint 5 millió telefonos érdeklődés érkezett. Elektromos autóból mindeközben megközelítőleg 29 ezer, míg hibridből nagyságrendileg 24 ezer darabból válogathattak a vásárlók. Ezekkel kapcsolatban több mint 58 ezer alkalommal emelték fel a telefonkészüléket.
Az adatokból tisztán látszik, hogy a belső égésű motorok tiltását célzó európai tervek sajnos továbbra sincsenek összhangban a vásárlói igényekkel. Ennek egyik fő oka a vevők pénztárcamérete és az ebből fakadó árérzékenység. Egy 10 évesnél idősebb elektromos vagy hibrid átlagára ugyanis egy 10 évesnél idősebb benzines vagy dízelautó átlagárának akár több mint kétszerese lehet. 10 évesnél fiatalabb modellek esetében pedig még mindig másfélszeres szorzót látunk
– emelte ki Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.
Üzemanyag típusa | 10 évnél fiatalabb autók átlagára (forint) | 10 évnél idősebb autók átlagára (forint) |
Benzines | 7,9 millió | 1,5 millió |
Dízel | 7,6 millió | 2 millió |
Elektromos | 12,8 millió | 2,8 millió |
Hibrid | 11.6 millió | 4 millió |
A szakértő szerint a vásárlók árérzékenységét az is jól mutatja, hogy a legnépszerűbb meghajtásnak számító benzines autók legkeresettebb modelljei azok a típusok, amelyek a legmegfizethetőbbnek számítanak a piacon.
Ami az autómárkát illeti, a benzinnél a Suzuki, a dízelnél a Volkswagen, míg az elektromosnál a BMW viszi a prímet, miközben a hibridek piacát egyértelműen a Toyota uralja.