Lázár János: Nem az volt a célunk, hogy ártsunk a soproniaknak
További Gazdaság cikkek
- Vészhelyzet van a szomszédban, tömegesen vándorolnak el az országból
- Hátunk helyett a szánkba vettük – a legjobb túrós batyukat kerestük
- Van megoldás, így tehetünk a halálozás csökkentéséért
- Matolcsy Györgyék jelezték: Koránt sincs vége a lakásárak emelkedésének
- Csúcsra járatja a lakosság az előtörlesztést – ennyi pénzük lett a magyaroknak?
Folyamatban van a Fertő tó partjának fejlesztése, a teljes beruházás megvalósítása előtt a következő három hónapban megteremtik azokat a feltételeket, amelyek révén a part egy része használható lesz a helyiek számára – mondta az építési és közlekedési miniszter a Sopron TV-nek adott interjújában.
Lázár János elmondta, hogy május 10-én a Magyar Közút felvonult a területre, hogy az északi területen lévő kikötőhöz vezető út munkálatait elvégezzék. Elmondása szerint a beruházással 90 napon belül meg akarják teremteni annak lehetőségét, hogy a soproniak legalább a tó egy részét használni tudják.
Lázár János miatt halasztották el a beruházást
Én hoztam meg azokat a döntéseket a kormány nevében és képviseletében, amelyek a beruházás elhalasztására vonatkoznak – mondta a miniszter, hozzátéve, elnézést kell hogy kérjen azoktól a soproniaktól, akik a szabadidejüket szívesen töltenék a tó partján.
Nem az volt a szándékunk, hogy a soproniaknak ártsunk, hanem az, hogy optimalizáljuk a beruházást
– fogalmazott.
A tárcavezető kitért arra is, a júniusi választások után kell majd eldönteni, hogy a fejlesztés hogyan és milyen lépésekben folytatódjon. Lázár úgy véli, „meg kell találni a harmóniát és az egységet a természet és az oda látogatók érdekei között”.
Nem biztos, hogy egy gigantikus turisztikai beruházás következik
– tette hozzá.
A Fertő Part projekt 2015-ben indult. A kikötőnél a mederszádfalazás elsődleges szerkezeti elemei elkészültek, kialakult a kikötő védett területe, valamint a partvonal. Elhelyezték a rögzítőoszlopokat, valamint a pontonrendszert, amely a különböző hajók fogadására alkalmas.
A kikötő működéséhez szükséges az ideiglenes víz- és elektromos infrastruktúra kialakítása, a térszín felületeinek befejező munkálatai, burkolatok és zöldfelületek kialakítása. Szükséges továbbá a kikötőhöz vezető 6 méter széles, mintegy 950 méter hosszú út, parkolóhelyek és a munkaterületet elkerítő kerítés kialakítása – tájékoztatott az MTI.
(Borítókép: Lázár János 2020. július 27-én. Fotó: Illyés Tibor / MTI)