Lázár János: Nem az volt a célunk, hogy ártsunk a soproniaknak
![D YT20200727007](https://kep.index.hu/1/0/5633/56337/563371/56337189_a1707044dea9885596b5f8b8d6ae6745_wm.jpg)
További Gazdaság cikkek
-
Debreciner: Több vízhez jutnak Debrecenben az akkugyárak, mint a kiszáradó tavak
- Lipők Sándor: A települések kétharmada a szolidaritási hozzájárulás nyertese
- Óriási pénzek mozdulhatnak meg: a miniszterek ide adhatják le a vagyonukat
- Meglepő dolgokra licitálhatnak a NAV árverésén
- Donald Trump padlógázra lépett, így hat a visszatérése Magyarországra
Folyamatban van a Fertő tó partjának fejlesztése, a teljes beruházás megvalósítása előtt a következő három hónapban megteremtik azokat a feltételeket, amelyek révén a part egy része használható lesz a helyiek számára – mondta az építési és közlekedési miniszter a Sopron TV-nek adott interjújában.
Lázár János elmondta, hogy május 10-én a Magyar Közút felvonult a területre, hogy az északi területen lévő kikötőhöz vezető út munkálatait elvégezzék. Elmondása szerint a beruházással 90 napon belül meg akarják teremteni annak lehetőségét, hogy a soproniak legalább a tó egy részét használni tudják.
Lázár János miatt halasztották el a beruházást
Én hoztam meg azokat a döntéseket a kormány nevében és képviseletében, amelyek a beruházás elhalasztására vonatkoznak – mondta a miniszter, hozzátéve, elnézést kell hogy kérjen azoktól a soproniaktól, akik a szabadidejüket szívesen töltenék a tó partján.
Nem az volt a szándékunk, hogy a soproniaknak ártsunk, hanem az, hogy optimalizáljuk a beruházást
– fogalmazott.
A tárcavezető kitért arra is, a júniusi választások után kell majd eldönteni, hogy a fejlesztés hogyan és milyen lépésekben folytatódjon. Lázár úgy véli, „meg kell találni a harmóniát és az egységet a természet és az oda látogatók érdekei között”.
Nem biztos, hogy egy gigantikus turisztikai beruházás következik
– tette hozzá.
A Fertő Part projekt 2015-ben indult. A kikötőnél a mederszádfalazás elsődleges szerkezeti elemei elkészültek, kialakult a kikötő védett területe, valamint a partvonal. Elhelyezték a rögzítőoszlopokat, valamint a pontonrendszert, amely a különböző hajók fogadására alkalmas.
A kikötő működéséhez szükséges az ideiglenes víz- és elektromos infrastruktúra kialakítása, a térszín felületeinek befejező munkálatai, burkolatok és zöldfelületek kialakítása. Szükséges továbbá a kikötőhöz vezető 6 méter széles, mintegy 950 méter hosszú út, parkolóhelyek és a munkaterületet elkerítő kerítés kialakítása – tájékoztatott az MTI.
(Borítókép: Lázár János 2020. július 27-én. Fotó: Illyés Tibor / MTI)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)