Orbán Ráhel a magyar titkokba akarta beavatni az utazókat
További Gazdaság cikkek
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
- A drónbizniszbe is belecsap a 4iG, amely nemrég az űriparban kezdett terjeszkedni
- Több száz milliárd forintos kárt okoznak a csalók, egyetlen fegyver van ellenük
Már teljes gőzzel üzemel a belváros új luxusszállodája, a Mária Dorottya württembergi főhercegnőről elnevezett Dorothea Hotel. A szálloda számos történelmi korszakot és stílust idéz. A hotel művészeti koncepcióját egy kerekasztal-beszélgetés keretében mutatták be, amelyen részt vett Orbán Ráhel, a BDPSt Koncept kreatív igazgatója és Tombor Zoltán fotóművész, valamint Bellák Gábor, a Magyar Nemzeti Galéria művészettörténésze. A rendezvényen bemutatott szálloda üzemeltetője a Mariott International, az Autograph Collection Hotels márka alatt, amely különleges dizájnnal és karakterrel bíró szállodákat tömörít világszerte.
Orbán Ráhel elmondta, hogy a koncepción 2015-től dolgoztak, a kivitelezés pedig a koronavírus-járvány miatt elhúzódott. A szálloda épületének megtervezésére a világhírű építészt, Piero Lissonit kérték fel. A különleges nemzetközi brand miatt a tervezés és a kivitelezés során számos feltételnek kellett megfelelniük, de ezzel együtt a tervezők és a fejlesztők nagy szabadságot kaptak, így lett az új brand meghatározó irányvonala a reformkor. A szálloda három épületből jött létre: az 1873-as Weber-házból, az 1913-as szecessziós Mahart-székházból és az 1937-es modernista Münnich-házból.
Lissoni és a fejlesztők azt szerették volna, ha egy olyan dizájn jön létre, amely példa nélküli
– jelentette ki a BDPST Koncept kreatív igazgatója.
A magyar titkok
Orbán Ráhel szerint egy olyan márkát akartak létrehozni, amely egy történetet mesél el. Tombor Zoltán fotóművészt kérték fel, hogy a dizájn alapjául szolgáló több száz képet készítse el.
Durván 25 éven át fotóztam divatot, és nem állt tőlem távol, hogy lássak egy modern, kortárs nőt, aki a württembergi Dorottya ma
– fogalmazott a fotóművész, aki egy duális koncepciót dolgozott ki; képpárokban gondolkodott, és úgy véli, hogy a modelljei megfelelnek a mai és a múltbéli szépségideáloknak is. 156 szoba a modernitás, 60 pedig a történelmi hagyományok jegyében készült. Tombor a képpárok megalkotásánál a németalföldi festők stílusához, valamint a Moholy-Nagy Lászlóhoz köthető fotogramokhoz nyúlt vissza.
Fontos, hogy a magyar kultúrát be tudtuk vinni a részletekbe, a BDPST-nél mi csoportszinten hiszünk ebben. A magyar titkokba akartuk beavatni az utazókat, célunk, hogy a szálloda növelje Budapest nemzetközi ismertségét
– mondta Orbán Ráhel, hozzátéve: nem titkolt céljuk, hogy a Dorothea Hotel filmeket, illetve más művészi alkotásokat is inspiráljon.
(Borítókép: Orbán Ráhel. Fotó: Papajcsik Péter / Index)