2024. június 25. 18:00
Hollandia
Ausztria
Olympiastadion III. forduló
2024. június 25. 18:00
Franciaország
Lengyelország
BVB Stadion Dortmund III. forduló
2024. június 25. 21:00
Anglia
Szlovénia
Cologne Stadium III. forduló
2024. június 25. 21:00
Dánia
Szerbia

Szikszón adott át óriásgyárat a Hell

Image-1
2024.05.24. 16:14
Az új gyárrész átadása után már 77,11 hektáros (771 100 négyzetméteres) területen fekszik a HELL gyárkomplexuma. Ez azt jelenti, hogy a magyar vállalatcsoport üzemelteti a világ legnagyobb modern óriásgyárát, amely alumínium italos dobozokat gyárt és tölt egy helyszínen. A megnövekedett gyártási kapacitásnak köszönhetően, évente akár 4 milliárd italos dobozt és 6 milliárd darab töltött készterméket tudnak előállítani.

A HELL ENERGY közleményében azt írja, hogy a cég a világ egyik leggyorsabban fejlődő FMCG márkája, amelyet gyors sikere és robbanásszerűen bővülő export piaca is jól bizonyít. A 100 százalékban magyar brand 2006-ban született és 2010-re Magyarországon piacvezető lett, a nemzetközi energiaital-piacon pedig – mára több mint 60 országból álló exportpiaccal – meghatározó szereplővé vált – fogalmazott a vállalat a kommünikében.

Mint írják, a HELL sikertörténete újabb mérföldkőhöz ért: a vállalat újabb, a legkorszerűbb technológiával felszerelt gyáregységet nyitott meg 2024. május 24-én Szikszón, amelyet a HELL Ipari Parkjában avattak fel egy ünnepélyes megnyitó keretein belül.

A frissen átadott új résszel, immáron 77,11 hektáros területen fekszik a HELL óriásgyára, amely új szintre emelte a HELL gyártási tevékenységét, hiszen így évente akár 10 milliárd italos dobozt is képesek kezelni, ebből 4 milliárd dobozt és 6 milliárd darab töltött készterméket tudnak előállítani – teszik hozzá.

Ez azt jelenti, hogy naponta akár 31 millió alumíniumdobozt tudnak mozgatni, ebből 13 milliót gyártani és 18 milliót tölteni. Ráadásul az újonnan átadott gyárkomplexum mostantól alkalmas az 500 milliliteres alumíniumdobozok gyártására is, amely tovább bővíti az így is széles termékválasztékot.

Nagy megtiszteltetés és öröm számomra, hogy megnyithatom az új gyárrészünk kapuit, amely nem csupán egy épület felavatása, hanem egyben egy új korszak kezdete is, ahol az alumínium italdobozgyártás és töltés egy épületen belül zajlik. Az iparágban ez a legkorszerűbb és leghatékonyabb működési modell, ahol a versenyképesség és a fenntarthatóság szorosan összekapcsolódik a környezetvédelemmel

– idézi a közlemény Csereklye Barnabást, a HELL ENERGY Magyarország Kft. ügyvezetőjét.

A gyármegnyitón a HELL alapításának 18. évfordulójáról is megemlékeztek, kiemelve a cégcsoport gyors növekedési dinamikáját és a folyamatosan bővülő, kiváló minőségű termékkínálatát. A zászlóshajó márka jelenleg 10 országban tölt be piacvezető pozíciót.

Az energiaitalokon kívül, a cégcsoport portfoliójában többek között helyet kapnak a XIXO Magyarország piacvezető jegesteái és üdítőitalai, a vitaminokkal dúsított SWISS üdítőitalai, és a FloeWater alatt futó prémium minőségű víz is. Ezen kívül a portfólió részét képezik az 5 országban piacvezető HELL Ice Coffee jegeskávéi és a 2023-ban debütált, 100 százalékban magyar tej felhasználásával készülő Sunnywood Farms tejitalok is.

A fiatalok között népszerűsíti Magyarországot

A beruházás nyomán 240 új munkahely jön létre, az üdítőital-gyártó vállalat pedig megerősítheti piacvezető pozícióját a világ több országában – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Szikszón.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Hell Energy Magyarország Kft. és a Quality Pack közös beruházásának átadásán tudatta, hogy az üdítőital-gyártó üzemben végrehajtott komplex kapacitásbővítő fejlesztés nyomán évi mintegy négymilliárd doboz és hatmilliárd töltött késztermék előállítása válik lehetővé.

Tájékoztatása szerint a 80 milliárd forint értékű projekt 240 új munkahelyet teremt, a beruházás pedig megerősíti a vállalat piacvezető pozícióját nemcsak Magyarországon, hanem Romániában, Bulgáriában, Görögországban, Cipruson és Horvátországban is, ráadásul tovább bővülhet a már jelenleg is több mint hatvan országot érintő exportpiac.

Kiemelte, hogy a Hell folyamatos, térségbeli beruházásai tanúsítják, hogy az a gazdasági kiegyensúlyozó politika, amelyre az elmúlt években komoly hangsúlyt helyezett a kormány, sikeres tud lenni.

Azaz az ország keleti fele felért az ország északnyugati feléhez a gazdasági tevékenység színvonala és a tőke- és beruházásvonzó képesség szempontjából

– mondta.

Ezzel kapcsolatban pedig közölte, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében az elmúlt tíz év folyamán 134 nagyberuházást támogatott az állam, amelyek 1275 milliárd forintos volument képviselnek, s ezek által 7700 új munkahely jött létre.

Majd hangsúlyozta, hogy a Hell egy piaci és társadalmi szempontból is kiemelt fontosságú közegben, a fiatalok között népszerűsíti Magyarországot, ezért a kormány mindig támogatni fogja a cég nemzetközi terjeszkedési törekvéseit.

Szijjártó Péter beszédében emlékeztetett az utóbbi évek válságaira is, amelyek nyomán a világgazdaság szereplőinek többször teljesen újra kellett gondolniuk a stratégiájukat, viszont szavai szerint mindezen nehézségek ellenére a magyar gazdaság elmúlt éve is a rekordokról szólt.

Soha korábban annyi beruházásról Magyarországon még megállapodás nem született, mint tavaly. Soha akkora exportja nem volt a magyar gazdaságnak, mint tavaly, 149 milliárd euró

– szögezte le.

Majd aláhúzta hogy bár hazánk lakosságszám alapján a világranglista 95. helyén áll, a kivitel volumenét illetően 33. a sorban.

„És ez mutatja azt, hogy mindaz, ami a magyar gazdaságban történik, az az egész világban versenyképes módon megállja a helyét. Nem véletlen az sem, hogy ma már a Magyarországgal kevésbé barátságos hitelminősítők, nemzetközi médiumok is kénytelenek elismerni, hogy Közép-Európában a legvonzóbb beruházási környezetet itt hoztuk létre” – jelentette ki.

A miniszter kitért arra is, hogy a mára már nagyjából 150 ezer embernek munkát adó élelmiszeriparnak kitüntetett szerepe volt az utóbbi évek beruházási és exportrekordjaiban.

Ezzel összefüggésben pedig stratégiai célnak nevezte, hogy hazánk élelmiszer-ellátása minél nagyobb mértékben magyar emberek által, magyar alapanyagokból előállított termékekkel történjen.

Az is nagyon fontos cél, hogy a magyar gazdaság egészében, de ezen belül a magyar élelmiszeriparban is rendelkezzünk olyan brandekkel, amelyekről messze földön is ránk asszociálnak

– fűzte hozzá.

Végül kiemelte, hogy az elmúlt tíz évben a kormány támogatásával Magyarországon 72 élelmiszeripari nagyberuházást hajtottak végre 900 milliárd forint összértékben, és ezek között voltak a Hell beruházásai is.

„A magyar élelmiszeripar erejét és ellenálló képességét mutatta néhány évvel ezelőtt még az a tény is, hogy dacára a világjárvány nyomán kialakult világgazdasági anomáliáknak, a megszakadó beszállítói láncoknak, a lezárt szállítási útvonalaknak, a magyar élelmiszeripar nem szembesült ellátási nehézségekkel” – mutatott rá.