A Mol ügyvezető igazgatója baljós képet festett az európai helyzetről
„Európa egy elszegényedő eminens tanuló” – jelentette ki Bacsa György, hozzátéve, hogy az európai iparban kiemelt szerepe van autógyártásnak (6 százalékát teszi ki), de ez léket kapott a Volkswagen-botrány óta.
Ha az európai ipar nem marad versenyképes, akkor nem érünk el semmit az üvegházhatású gázok kibocsátásának területén sem
– mondta, hozzátéve, hogy jelenleg egy túlfűtött normatív szabályozás is nyomasztja az európai gazdaságot a szankciós és háborús politika mellett, a vállalatok pedig a tartalékok képzésére helyezik a hangsúlyt.
Európa egy eminens az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésének területén, de egyre rosszabb gazdasági teljesítménnyel
– mondta Bacsa György, aki arról is beszélt, hogy míg Kína 29 százalékát adja a világ szén-dioxid-kibocsátásának, Európa csupán 7 százalékát.
Bacsa szerint miközben Európában nő az autók átlagéletkora, az eddig vezető autóipar mára B kategóriát jelent globálisan. Úgy látja, hogy a szereplők elmehetnek a térségből, átszervezik a működésüket más régiókba, ami a globális klímapolitika szempontjából nem előny, de az európai ipar további gyengüléséhez vezet.
Az európai versenyképesség csökkenésének elsődleges oka a pénzügyi, energia- és kommunikációs szektorok integráltságának hiánya
– idézte Enrico Lettát a Mol ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy a következő Európai Bizottságnak és Parlamentnek a versenyképes iparpolitikára kell helyeznie a hangsúlyt. Bacsa György szerint nem reális a tradicionális energiaforrások teljes kivezetése az növekvő globális energiaigény miatt, mert a dolgok állása szerint egyetlen fosszilis energia sem lesz kiváltható a közeljövőben.
(Borítókép: Bacsa György. Fotó: Nagy Tamás)