Olyat művelt a Coldplay Budapesten, hogy leesett az állunk
További Gazdaság cikkek
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
- Nyitott a munkahelyváltásra a fehérgalléros dolgozók többsége
- Visszavonta a Mol minősítését a Moody's
- Felolvasták Nagy Mártonnak, melyek most a legnagyobb problémák a vállalkozók szerint
Az egekbe szöktek a főváros szálláshelyforgalmi adatai a Coldplay rajongóinak köszönhetően. A brit formáció hatalmas hazai és nemzetközi érdeklődés mellett három koncertet is adott június 16. és 19. között a Puskás Arénában, amelyről lapunk tudósítást írt.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján pedig a budapesti szálláshely-szolgáltatók több mint 110 ezer vendéget és 200 ezer vendégéjszakát regisztrálhattak ez idő alatt. A koncerteket megelőző héthez képest a vendégeké 35 százalékkal, az általuk eltöltött éjszakáké pedig közel 30 százalékkal nőtt a fővárosi szálláshelyeken.
A legtöbben az Egyesült Királyságból érkeztek
A forgalom 88 százalékát a külföldi vendégek adták. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján összeszedték, mely országokból érkeztek a legtöbben:
- az Egyesült Királyságból (9 százalék),
- Izraelből (9 százalék),
- az Amerikai Egyesült Államokból (6 százalék)
- és Németországból (5 százalék) érkeztek a fővárosba ekkor.
A koncerteket megelőző héthez képest pedig 33 százalékkal nőtt a nemzetközi vendégéjszakák száma.
A Coldplay fellépésének jelentős turisztikai hatását mutatja, hogy tavaly ugyanezen időszak és a megelőző hét között csupán 1 százalékos volt a különbség a külföldi vendégéjszakák számában. Idén viszont több mint a harmadával nőtt a nemzetközi vendégek által eltöltött éjszakák aránya a korábbi héthez képest a fővárosi szálláshelyeken
– hívta fel a figyelmet Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Hozzátette, a nagy nemzetközi sportesemények és kulturális rendezvények kiemelten fontosak a turizmus számára, hiszen a közvetlen forgalomnövekedésen túl hosszú távon is éreztetik hatásukat.
A figyelem középpontjába állította a Coldplay Budapestet
„A zenekar és a rajongók által megosztott közösségi médiás posztok hihetetlen számú felhasználót érnek el világszerte, akik így felfigyelhetnek Budapestre, és akiket így talán legközelebb már szintén vendégként köszönthetünk hazánkban” – emelte ki az MTÜ vezérigazgatója a szervezet lapunkhoz eljuttatott közleményében. Szerinte ezt igazolja, hogy
az Instagramon 26,5 millió követővel rendelkező Coldplay június 22-i, Budapest látványosságairól és a koncertről megosztott videóját 3 nap alatt több mint 3 millióan nézték meg, és több mint 170 ezren like-olták.
Emellett további három, Budapesttel kapcsolatos posztjukra is érkezett mintegy 850 ezer like, a #coldplaybudapest hashtagre pedig több mint 4200 bejegyzés.
A szálláshelyi vendégeken túl rendkívül sokan utaztak akár csak egy napra is Budapestre ebben az időben. Az adatok szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a belföldi egynapos látogatók száma 37, a külföldieké pedig 148 százalékkal emelkedett a Coldplay három koncertje alatt.