Eljárást indított a Lidl ellen a Gazdasági Versenyhivatal
Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Lidl ellen amiért az „alacsony árak bajnokának” hirdette magát – írja az Economx.
A hivatal szerint a Lidl 2023 november 4-től kezdődően azt az állítást alkalmazta a kereskedelmi kommunikációjában, hogy a „Lidl az alacsony árak bajnoka”, amellyel a fogyasztók felé azt sugallták, hogy általánosságban, minden egyes hazai áruházlánchoz képest ténylegesen ők a legolcsóbbak.
A GVH szerint az üzenet tartalma piacelsőségi állítás lehetett, amelyet, mint írták:
Csak abban az esetben lehet jogszerűen állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív, az adott állítást teljeskörűen megalapozó adatokkal, melyek ezt egyértelműen alátámasztják.
A hivatal közleménye szerint ugyanakkor az eljárás megindítása még nem jelenti azt, hogy a Lidl jogsértést követett volna el. Az eljárás lefolytatására három hónap áll rendelkezésre, akkor születhet döntés az ügyben.
A Lidl reagált
Frissítés:
A Lidl cikkünk megjelenését követően közleményben reagált az eljárással kapcsolatban: „A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl Magyarország ellen a Lidl Magyarország árfigyelőre épített kampánya miatt. A hatósággal a vizsgálat lefolytatása során együttműködünk. Társaságunk álláspontja szerint jogszerűen jártunk el: kampányunkat a GVH által üzemeltetett, mindenki számára elérhető adatbázis adataira építettük, az összehasonlítás szempontjai tisztességesek, objektívek és megismerhetőek voltak. Az árfigyelő célja az, hogy a fogyasztók a kiskereskedők árait összehasonlíthassák. Ezt a célt szolgálta kampányunk is.
A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap
– írták.