Csökkent az uniós közúti árufuvarozás tavaly
A 2023-as vonatkozó adatokat ismertetve az uniós hivatal emlékeztetett, hogy a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korlátozások miatt 2020 első és második negyedévében tapasztalt instabilitást követően a közúti árufuvarozás 2021-ben nőtt, 2022-ben pedig viszonylag stabil maradt.
Az MTI információi szerint tavaly a közúti árufuvarozás minden negyedévben csökkent. 2022 azonos negyedévéhez képest 2023 első negyedévében – 2,3 százalékkal, a második negyedévben 3,6 százalékkal, a harmadik negyedévben 3,8 százalékkal, a negyedik negyedévben pedig 3,1 százalékkal esett vissza. 2023 utolsó két negyedévének adatai pedig azt mutatják, hogy a közúti árufuvarozás a 2019-es második félév szintjére esett vissza.
Portugáliában csökkent leginkább
A 2023-as és 2022-es éveket összehasonlítva Portugáliában (16,4 százalék), Szlovákiában (16,2 százalék) és Svédországban (11,5 százalék) regisztrálták az áruszállítás tonnakilométerben számított legnagyobb csökkenését. Ezzel szemben a legnagyobb növekedést Litvániában (17,3 százalék), Dániában (8,2 százalék) és Cipruson (7,8 százalék) jegyezték fel.
Megjegyezték, Németország központi szerepet játszott az EU-n belüli közúti árufuvarozásban. Az EU-n belüli legnagyobb áruszállítási forgalmat, azaz a legnagyobb mennyiségű, összesen 83,3 millió tonna árut Németország és Hollandia között szállították. A Németország és Lengyelország közötti teherforgalom 69,2 millió tonnát tett ki, a Belgium és Franciaország közötti forgalom pedig elérte az 53,8 millió tonnát.