Bajban a Tinder, egyre kevesebb az előfizető
További Gazdaság cikkek
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
- A drónbizniszbe is belecsap a 4iG, amely nemrég az űriparban kezdett terjeszkedni
- Több száz milliárd forintos kárt okoznak a csalók, egyetlen fegyver van ellenük
- Rendeletmódosítással változtatna a kormány a személyi okmányok kiállításán
A társkereső alkalmazásokat fejlesztő mamutvállalat, amely a Hinge, a Plenty of Fish és az OKCupid tulajdonosa is egyben, a fizető Tinder-felhasználók számában 8 százalékkal csökkent. A vállalat közölte, hogy a létszámleépítés nagyrészt a Hakuna nevű élő közvetítő alkalmazás leállításából és a néhány társkereső alkalmazásban elérhető élő közvetítési funkciók eltávolításából ered, írta meg a BBC.
A Match már több egymást követő negyedévben is csökkenést jelentett a Tinder előfizetőinek számában − bár továbbra is a világ legnépszerűbb társkereső alkalmazása, és a legutóbbi visszaesés kisebb volt, mint amire egyes befektetők számítottak.
A vállalat kedden a részvényeseknek írt levelében tájékoztatott, hogy az előfizetők számának legutóbbi csökkenése „javulást” jelent az előző negyedévben tapasztalt 9 százalékos visszaeséshez képest.
A Tindernek egyre nagyobb kihívást jelentenek a rivális társkereső alkalmazások, például a Bumble, amely az elmúlt negyedévben a fizető felhasználók számának növekedéséről számolt be. „Annak ellenére, hogy a társkereső piac legismertebb márkái közül néhányat birtokol, a Match Group intenzív versennyel küzd” − mondta Russ Mould, az AJ Bell befektetési igazgatója. „Úgy tűnik, az innováció hiánya az egyik legfőbb gond, és az aktivisták nyomást gyakorolnak a vállalatra, hogy új ötletekkel álljon elő a felhasználók számának növelése érdekében.”
A Match Group befektetői felszólították a vállalatot, hogy javítsa teljesítményét, és teremtsen nagyobb értéket a részvényesek számára − akik számára a vállalat részvényeinek árfolyama több mint 60 százalékos csökkenést mutat a 2021-es csúcshoz képest.
A Match Group a levélben közölte a részvényesekkel, hogy a Tinder növekedését korábban a „magával ragadó és szórakoztató felhasználói élmény” eredményezte − amelynek kulcsa a balra és jobbra húzás volt a potenciális partner keresése közben.
De azóta megváltozott, hogy mit várnak a felhasználók a társkereső alkalmazásoktól. „A felhasználók nagyobb hitelességű élményt keresnek, amely könnyebben biztosítja a kívánt kapcsolatokat” − áll a jelentésben, hozzátéve: „Arra számítunk, hogy a Tinder az elkövetkező negyedévekben elkezdi tesztelni a felfedezés új formáit, beleértve a felhasználók számára a Tinder barátokkal való használatának több módját.”
A Tinder a közelmúltban új módokat vezetett be az emberek számára − többek között lehetővé téve, hogy a barátok és családtagok játsszák a partnerkereső szerepet, valamint mesterséges intelligencia (AI) funkciókat, amelyek segítenek a felhasználóknak kiválasztani a legjobb képeket a profiljukhoz.
A Hinge-ért fizető emberek száma meredeken nőtt, az általa generált bevételek pedig 48 százalékkal emelkedtek 2023 azonos időszakához képest. A Tinder összehasonlításképpen csak egy százalékkal tudta növelni bevételeit ugyanebben az időszakban. A Match Group részvényeinek árfolyama közel 10 százalékkal emelkedett a keddi záráskor.