Drága hobbi a legózás, mégis sokat vásárolnak belőle a magyarok
További Gazdaság cikkek
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
- 320 ezer bankkártyát hív vissza az OTP Bank külföldön
Az Etele Plaza készített felmérést hírlevél-feliratkozói körében a KocKaland kiállításhoz kapcsolódóan, ami a bevásárlóközpont harmadik emeletén látható. Több mint ötszázan válaszoltak a felmérésre, mely nemcsak a vásárlás gyakoriságára volt kíváncsi, hanem a megvett tételek típusára, a megajándékozott rétegre, sőt még arra is, hogy kikkel és mennyi időt játszanak a kitöltők, írta meg a Piac és Profit.
A vásárlók többsége évente néhány alkalommal tér haza az üzletből legószettel (38,5 százalék), ehhez képest tizedük vesz havonta, 18 százalékuk pedig még ritkábban vagy sosem vásárol a dán kockajátékból.
Ha a népszerűséget vesszük figyelembe, akkor elsősorban még mindig a kifejezetten gyermekeknek készülő szettek a legsikeresebbek (31,4 százalék). Sokan azonban spontán vásárolnak, vagyis ami épp megtetszik nekik a boltban. A Technic, City, valamint a sorozatokhoz és filmekhez kötődő készletek azonos népszerűséggel futnak, míg a felnőtteknek és gyűjtőknek gyártottak a vásárlók 9 százalékát tudták megcélozni.
A felmérésben szerepelt olyan kérdés is, ami arra vonatkozott, kinek vesznek legót a vásárlók. Több mint felük a gyermeküknek, közel egyharmaduk saját célra visz haza a játékból. A párjának 7,9 százalékuk, míg barátjuk vagy rokonaik gyermekének 6,3 százalékuk vásárol legót.
A kitöltők arra is választ adhattak, hogy szerintük miért hasznos a dán gyártó terméke. Túlnyomó többségük, a válaszadók 85 százaléka a különböző készségek fejlesztését emelte ki, köztük a finommotoros mozgást, a térlátást és a logikai gondolkodást. De nemcsak ezeket javítja a játék, hanem a képzelőerőt és a kreativitást is, a felmérésben részt vevők 61,5 százaléka szerint. Az időtöltés és a közösségi élmény jelentősége sem elhanyagolható a válaszadók közel felének véleményében.
A többség gyermekével szokott legózni, de 11-11 százalék a párjával vagy egyedül műveli ezt a hobbit. A válaszadók 43,2 százaléka egy-két óránál többet nem tölt el vele, de negyedük már 2–3 órát is rászán a napjából legózásra. Egytizedük akár öt órát is elbíbelődnek egy-egy szett kirakásával, az igazi függők pedig fél napig is játszanak, sőt egy napot is képesek ezzel eltölteni.
A felmérést kitöltők 46 százaléka már járt valamilyen, a játékkal összefüggésben lévő rendezvényen, míg bő felük még nem volt, de tervezi részvételét.
A dán játékgyártó egyaránt két számjegyű növekedést ért el árbevétel és nyereség szempontjából is. Előbbinél 13 százalékos volt az emelkedés, mely 31 milliárd dán koronát jelentett. Az értékesítések pedig 14 százalékkal növekedtek a Legónál.