A Toyota engedett a közösségi média nyomásának, lemondanak a woke-ról
További Gazdaság cikkek
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
- Kétéves mélyponton a magyar deviza
- A túlélésért küzdenek a cégek, leépítésre kényszerülnek
- Magyar siker az altatáshoz használt maszkok piacán
Szeptember 26-án egy hírhedt konzervatív influenszer és woke-ellenes aktivista, Robbi Starbuck kijelentette közösségi oldalán, „itt az ideje, hogy leleplezzük a Toyotát”. A poszthoz mellékelt egy több mint 13 perces videót, amelyben támadta az autógyártót, mivel azt woke-nak tartja, és kérte a vezetőit, hogy legyenek „politikailag semlegesek” − írta meg a The Street.
A videó megjelenése után a cég egyik szóvivője még azt közölte, hogy az influenszer posztja nem változtatta meg véleményüket, nem vizsgálják felül irányelveiket – de legújabb lépésük pont ennek ellenkezőjét bizonyítja.
A Toyota visszakozott a woke-politikától
A Bloomberg jelentése szerint a Toyota a legújabb vállalat, amely csatlakozik a többi vállalat − köztük a Ford, a Microsoft, a Lowe’s, a John Deere és a Harley Davidson − sorához, azaz termékeinek és szolgáltatásainak nagyobb bojkottjától tartva visszavonta a sokszínűséget, egyenlőséget, befogadást (angolul Diversity, Equity, and Inclusion ~ röviden DEI) célzó programok támogatását.
A Toyota ugyanis bejelentette, hogy
felhagy az LMBTQ+-közösséggel kapcsolatos események szponzorálásával – helyette más típusú programoknak adja támogatását –,
valamint a továbbiakban nem vesz részt a Human Rights Campaign munkahelyi felméréseiben sem.
Az autógyártó az erről szóló közleményben megjegyezte, hogy továbbra is ösztönözni fogja a befogadó környezetet. A vállalati egyenlőségi indexben 15 egymást követő évben maximális pontszámot ért el. „Azon fogunk dolgozni, hogy az események a szakmai fejlődésre, a hálózatépítésre, a mentorálásra és az önkéntességre − a csapattagok elkötelezettségére – amely az üzletünket mozgatja − összpontosítsanak. Továbbá azon fogunk dolgozni, hogy minden vállalati tevékenység összhangban legyen az értékeinkkel, és befogadó környezetet teremtsen a csapattagok számára” − áll a cég közleményében.
Huge news: Last week we exposed @Toyota + @Lexus for going woke and now just one week later they’re announcing BIG changes!
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) October 3, 2024
Some highlights:
• No more involvement in pride parades, pride events or LGBTQ children’s summer camps.
• They will not participate in the @HRC’s woke… pic.twitter.com/eUp3aBT4wV
Robby Starbuck egy következő posztban elégedettségét fejezte ki a történtek miatt. „Elismerésem a vezetőknek, amiért megtették ezt a lépést. Nem könnyű ezt megtenni, de a vállalati semlegesség elfogadásával felkészítik vállalkozásukat a jövőbeli sikerre. A semlegességet elfogadó vállalatok nyernek a jövőben, mert nem sértik meg azon fogyasztók alapvető meggyőződését, akikre támaszkodnak” − mondta Starbuck egy újabb videóban.
Mi lesz a következő lépés az úgynevezett „woke-autóiparban?”
Egy autóipari elemző szerint az átpolitizált fogyasztói világban a cégek kénytelenek nyilvánosan elhatárolódni a woke-politikától. „A jelenlegi politikai környezetben nagyon nehéz szembeszállni bármilyen állami lépéssel, legyen az jobb- vagy baloldali. Nagyon nehéz úgy állást foglalni, hogy az ne befolyásolja a termékeladásokat vagy a részvények árfolyamát. Ezek a csoportok a közösségi média használatával némi hatalomra tettek szert” − mondta az elemző.
A General Motors és a Stellantis a Toyotával ellentétben még rendelkeznek woke-hoz kötődő kezdeményezésekkel, melyek a konzervatív influenszer célkeresztjébe kerülhetnek. A General Motors 2023-ban 64 millió dollárt adományozott négyszáz olyan nonprofit szervezetnek, melyek „inkluzív megoldásokat kínálnak társadalmi problémákra”. Ráadásul a Human Rights Campaign Foundation vállalati egyenlőségi indexén a legjobb pontszámot kapta, jelentésük szerint a General Motors a legbefogadóbb vállalat címét szeretné elérni minden csoport számára.
A Stellantis több amerikai Pride-fesztivál és -felvonulás szponzora volt, valamint hangsúlyozta elmúlt évi jelentésében a sokszínűséget és a befogadást, mint az esélyegyenlőség iránti elköteleződést. Emellett felszólít a diszkrimináció megelőzésére és az esélyegyenlőség előmozdítására.