Most könnyebb lesz berobbanni videójátékosként, mint valaha
További Gazdaság cikkek
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
- Nyitott a munkahelyváltásra a fehérgalléros dolgozók többsége
- Visszavonta a Mol minősítését a Moody’s
- Felolvasták Nagy Mártonnak, melyek most a legnagyobb problémák a vállalkozók szerint
A változás különösen fontos lehet a feltörekvő alkotók számára, legyenek azok Roblox- vagy Fortnite-streamerek, illetve bármilyen más profilú digitális tartalomgyártók, hiszen ezentúl ugyanazokat a pénzügyi szolgáltatásokat vehetik igénybe, mint a hagyományos kkv-k.
A Visa legfrissebb kutatása szerint a digitális alkotók több mint kétharmada küzd a lassú kifizetések és a nem hatékony pénzügyi folyamatok problémájával.
Jonathan Kolozsvary, a Visa globális kisvállalkozási igazgatója elmondta: „Rendkívül örömteli látni, hogy a világ végre elismeri a tartalomalkotókat a digitális gazdaság hajtóerejeként”.
A szakember hangsúlyozta, hogy a vállalat készen áll segíteni az alkotókat üzletük fejlesztésében, legyen szó akár forgótőke-finanszírozásról vagy valós idejű kifizetési megoldásokról.
Ezzel elismerték a tartalomgyártók gazdasági jelentőségét
A Visa azt is bejelentette, hogy bővíti együttműködését Pharrell Williamsszel, a Grammy-díjas művésszel és üzletemberrel, aki a vállalat márkanagyköveteként fog szerepelni a 2024-es Prodigies-kampányban, emellett két filantróp projektje, a Black Ambition és a YELLOW is támogatást kap.
A Visa felismerte, hogy az alkotók kulcsszerepet játszanak a kultúra alakításában, ami jelentős hatással van a kereskedelemre
– emelte ki Frank Cooper, a Visa marketingigazgatója. A Visa komplex szolgáltatáscsomagot kínál az alkotóknak, ami üzleti hitel- és bankkártyákat, vállalati jelentéseket, digitális fizetési platformokat és pénzügyi képzéseket foglal magában.
A vállalat célja, hogy megkönnyítse a digitális gazdaságban való részvételt minden alkotó számára, függetlenül méretüktől vagy tapasztalatuktól.
Érdemes megjegyezni, hogy az Európai Unióban két amerikai kártyatársaság – a Visa és a Mastercard – bonyolítja a kiskereskedelmi fizetési tranzakciók mintegy 60-70 százalékát. Az Európai Központi Bank ezt egyfajta függőségnek tekinti. Az Index megkérdezte a Visa marketingigazgatóját, hogyan reagál a piaci dominanciával kapcsolatos aggodalmakra.
A válaszol szerint igyekeznek megfelelni a jogszabályoknak, ezen túl menően pedig nem szeretné kommentálni a politikai kérdéseket.
(Borítókép: Egy játékos a Fortnite Duos Tournamenten, 2018. július 17-én Los Angelesben. Fotó: Jerritt Clark / Getty Images for Microsoft Stores / Kor Media Entertainment)