Még mindig vannak bajok a Takarékbank rendszerével
További Bank és biztosítás cikkek
- Megvásárolta piaci riválisát Mészáros és Keszthelyi Erik alkuszcége
- A Takarék beszáll Mészáros Lőrinc és Keszthelyi Erik alkuszcégének cégébe
- Az MNB megbüntette az állami fejlesztési bankot
- MNB: Több mint 9 millió azonnali fizetés történt márciusban
- 26 milliárd forint veszteséget jelent az OTP-nek a törlesztési moratórium
Valutaváltó
Bár a cég szerint nagyon sikeres volt a Takarékbank informatikai átállása, pénteken is komoly problémákkal kell szembenéznie a bank ügyfeleinek. Ezzel már harmadik napja nincs minden rendben a bank rendszerével, elég rosszul kezdve a takarékszövetkezetek integrációjával, kormányzati támogatással létrejött nagybank pályafutását.
Ahogy azt korábban írtuk, a takarékok és a Takarékbank körüli cégcsoport október 31-vel összeolvadt egy nagy bankká. Ez egy informatikai integrációt is jelentett, amellyel még pár nap haladékot adott magának a cég és előre jelezte az ügyfeleinek, hogy november 5-ig, vagyis e hét keddig nem lesz használható a Takarék online felülete. Ehhez képest szerdától sem működött rendesen a rendszer, mondhatni összeomlott, bár a bank szerint ez nem igaz.
A rendszer még pénteken sem volt rendben, többek között arról számoltak be az olvasók, hogy
- nem működnek automaták;
- megtakarítási számlák "vesztek el" a bank rendszerében;
- "kölyökkártyaként" kezel bankkártyákat a bank rendszere, egy forintos vásárlási limittel, ami gyakorlatilag használhatatlanná teszi a kártyát;
- a bank telefonos ügyfélszolgálata pedig nagyjából tehetetlenül áll a panaszok áradatával szemben, haladékot kérnek az ügyfelektől, majd nem jelentkeznek a megadott idő után.
Nagyjából ugyanezek a problémák álltak fenn szerda óta, egyéb furcsaságokkal együtt, például hogy a bank olyan embereknek küldött sms-ben jelszavakat, akik nem is a Takarékbank ügyfelei.
Péntek délelőtt még a bank online rendszere is sok ügyfélnek elérhetetlen volt, a rendszerüzenet szerint a "hazai piacon példátlan léptékű migráció" okozta túlterheltség miatt. Később jelezték ügyfelek, akiknek délelőtt még csak hibaüzenet jött be, hogy már működik a rendszer, bár nem mindegyik böngészőn elérhető.
Az is problémát okozhat, hogy a bank rendszere elég félreérthető instrukciókat ad. Az ügyfelek régi jelszavai ugyanis már nem működnek, egy sms-ben kapott jelszóval tudnak belépni a rendszerbe.
Ezután egy olyan felületen találja magát az ügyfél, ahol a rendszer a "régi jelszót" kéri az ügyféltől, ami valójában az sms-ben kapott új jelszó.
Az új jelszót pedig ezután kell megadnia az ügyfélnek. Viszont sokan valószínűleg az átállás előtti jelszavukkal próbálkoznak, ezért úgy érzékelik, hogy nem működik a rendszer.
A Takarékbank problémáival kapcsolatban a Magyar Nemzeti Bank is kiadott egy közleményt, eszerint csupán "a bankcsoport ügyfeleinek töredéke" fordult panasszal az MNB-hez, 1,1 millió ügyéfl közül összesen 40. Azt már korábban jelezte a Takarékbank, hogy csak azoknak az ügyfeleknek vannak problémái, akik az október 31 előtti Takarékbank ügyfelei voltak, a takarékszövetkezetek ügyfeleivel minden rendben volt. Azt viszont nem tudni, hogy hányan fordultak a bank ügyfélszolgálatához panasszal, feltételezhetően többen, mint negyvenen.
Az MNB azt írja, az informatikai szolgáltatás megkezdését követő incidensről folyamatosan azonnali tájékoztatást kért és kapott a Takarékbanktól, amely azt jelezte a jegybanknak, hogy csütörtökön és pénteken a problémák nagy részét sikerült elhárítani.
Megkérdeztük a Takarékbankot, hogy mi okozza a problémákat és mikorra várható, hogy elhárulnak a bajok, amint választ kapunk, frissítjük a cikkünket.