Még mindig vannak bajok a Takarékbank rendszerével

2019.11.08. 12:47

Valutaváltó

Bár a cég szerint nagyon sikeres volt a Takarékbank informatikai átállása, pénteken is komoly problémákkal kell szembenéznie a bank ügyfeleinek. Ezzel már harmadik napja nincs minden rendben a bank rendszerével, elég rosszul kezdve a takarékszövetkezetek integrációjával, kormányzati támogatással létrejött nagybank pályafutását.

Ahogy azt korábban írtuk, a takarékok és a Takarékbank körüli cégcsoport október 31-vel összeolvadt egy nagy bankká. Ez egy informatikai integrációt is jelentett, amellyel még pár nap haladékot adott magának a cég és előre jelezte az ügyfeleinek, hogy november 5-ig, vagyis e hét keddig nem lesz használható a Takarék online felülete. Ehhez képest szerdától sem működött rendesen a rendszer, mondhatni összeomlott, bár a bank szerint ez nem igaz. 

A rendszer még pénteken sem volt rendben, többek között arról számoltak be az olvasók, hogy 

  • nem működnek automaták;
  • megtakarítási számlák "vesztek el" a bank rendszerében;
  • "kölyökkártyaként" kezel bankkártyákat a bank rendszere, egy forintos vásárlási limittel, ami gyakorlatilag használhatatlanná teszi a kártyát;
  • a bank telefonos ügyfélszolgálata pedig nagyjából tehetetlenül áll a panaszok áradatával szemben, haladékot kérnek az ügyfelektől, majd nem jelentkeznek a megadott idő után. 

Nagyjából ugyanezek a problémák álltak fenn szerda óta, egyéb furcsaságokkal együtt, például hogy a bank olyan embereknek küldött sms-ben jelszavakat, akik nem is a Takarékbank ügyfelei.

Péntek délelőtt még a bank online rendszere is sok ügyfélnek elérhetetlen volt, a rendszerüzenet szerint a "hazai piacon példátlan léptékű migráció" okozta túlterheltség miatt. Később jelezték ügyfelek, akiknek délelőtt még csak hibaüzenet jött be, hogy már működik a rendszer, bár nem mindegyik böngészőn elérhető.

Az is problémát okozhat, hogy a bank rendszere elég félreérthető instrukciókat ad. Az ügyfelek régi jelszavai ugyanis már nem működnek, egy sms-ben kapott jelszóval tudnak belépni a rendszerbe.

Ezután egy olyan felületen találja magát az ügyfél, ahol a rendszer a "régi jelszót" kéri az ügyféltől, ami valójában az sms-ben kapott új jelszó.

Az új jelszót pedig ezután kell megadnia az ügyfélnek. Viszont sokan valószínűleg az átállás előtti jelszavukkal próbálkoznak, ezért úgy érzékelik, hogy nem működik a rendszer. 

A Takarékbank problémáival kapcsolatban a Magyar Nemzeti Bank is kiadott egy közleményt, eszerint csupán "a bankcsoport ügyfeleinek töredéke" fordult panasszal az MNB-hez, 1,1 millió ügyéfl közül összesen 40. Azt már korábban jelezte a Takarékbank, hogy csak azoknak az ügyfeleknek vannak problémái, akik az október 31 előtti Takarékbank ügyfelei voltak, a takarékszövetkezetek ügyfeleivel minden rendben volt. Azt viszont nem tudni, hogy hányan fordultak a bank ügyfélszolgálatához panasszal, feltételezhetően többen, mint negyvenen. 

Az MNB azt írja, az informatikai szolgáltatás megkezdését követő incidensről folyamatosan azonnali tájékoztatást kért és kapott a Takarékbanktól, amely azt jelezte a jegybanknak, hogy csütörtökön és pénteken a problémák nagy részét sikerült elhárítani.

Megkérdeztük a Takarékbankot, hogy mi okozza a problémákat és mikorra várható, hogy elhárulnak a bajok, amint választ kapunk, frissítjük a cikkünket.