Tovább tart a versenyfutás az Opelért
Az Opellel kapcsolatban még semmi nem dőlt el, a versenyfutás tovább tart az egyik legpatinásabb német autógyárért, amely súlyos pénzügyi gondokkal küzd. Angela Merkel kancellár egy hétfői nyilatkozatában ismét megerősítette, hogy bármifajta kormányzati segítség előfeltétele olyan tőkeerős beruházót találni, aki képes biztosítani a gyár tartós fejlődését és a munkahelyek megőrzését. A kancellár utalt arra, hogy a kormány szerdára várja a két eddigi jelentkező, az olasz FIAT és az osztrák-kanadai Magna végleges ajánlatát. Az utóbbi az orosz GAZ autógyárral együtt érdeklődik az Opel iránt, ami szakértők szerint biztosíthatná az oroszországi piacokat is. Közben - ugyancsak hétfői értesülések szerint - megerősítette az Opel átvételének szándékát a FIAT. Az olasz gyár első embere, Sergio Marchionne egy interjúban azt hangoztatta, hogy a FIAT a négy németországi Opel-gyár közül egyet sem zárna be. Az elnök nem tagadta azonban, hogy szó lehet a munkahelyek számának csökkentéséről. Az esetleges átvétellel kapcsolatban már tárgyalásokat folytatott annak a négy tartománynak a miniszterelnökével, ahol az üzemek találhatók. A másik jelölt, az osztrák-kanadai beszállító és alkatrészgyártó Magna szintén hangoztatta, hogy szerdán terjeszti elő végleges ajánlatát. Az Opel alkalmazottainak, illetve üzemi tanácsi vezetőinek körében értesülések szerint a FIAT-tal szemben jóval nagyobb a bizalom a Magna iránt. A kormány ugyanakkor felkészült arra, hogy ha bejelentik az amerikai anyavállalat, a General Motors csődjét, akkor az Opel azonnali kormányzati segítségre szorul. A kormány által kidolgozott megoldás a hírek szerint biztosíthatná, hogy a General Motors csődje esetén az Opel talpon maradhasson, és folytatódjanak a tárgyalások a lehetséges beruházókkal. A szövetségi kartellhivatal ugyanakkor elutasította az Opelben való tervezett kormányzati részvételt, hangoztatva, hogy minden fajta, a reálgazdaság egyik szereplőjének nyújtandó szubvenció, illetve támogatás alapvetően versenyellenes.