Megduplázta kínai forgalmát a BMW, a nagy modellek a népszerűek

2010.04.07. 14:59

Az idei első negyedévben a BMW kétszer annyi kocsit adott el Kínában, mint egy évvel korábban. A német autógyártó szerdai közleménye szerint a BMW és Mini márkájú autókból összesen 34 179 darab kelt el idén az első három hónapban Kínában, ami 106 százalékos növekedés. Az ázsiai országban a nagyobb BMW-modellek - például az 5-ös és a 7-es - a leginkább népszerűek. A luxuskocsikból az idén március végéig 32 326 darabot adtak el, 104 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a Mini kisautókból pedig 1 853 darab talált gazdára, 154 százalékkal több a tavalyinál. Kína nemcsak a BMW-nek, hanem az egész iparágnak egyre fontosabb terepet jelent. Az amerikai General Motors (GM) például márciusban több autót adott el az ázsiai országban, mint a hazai piacon, és a tendencia az év egészében kitarthat. Így előfordulhat, hogy 2010-ben már nem az Egyesült Államok, hanem Kína lesz a GM legnagyobb felvevőpiaca.